رئیس شورای توسعه کشاورزی خوزستان بر توسعه صنایع تبدیلی در شهرستان‌ها تاکید کرد.




 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛ سیدجعفر حجازی در شورای توسعه کشاورزی خوزستان با اشاره به فعال نبودن صنایع تبدیلی در شهرستان‌ها گفت: موازنه نادرستی در تولید و بسته‌بندی و فرآوری محصولات در شهرستان‌ها وجود دارد که باید با توسعه صنایع تبدیلی برطرف کنند.

وی افزود: شهرستان‌هایی مانند رامهرمز، باغملک، شوش، دزفول، شوشتر، دشت آزادگان، هویزه، اندیکا و لالی با وجود داشتن محصولات متنوع به ویژه محصولات باغی صنایع تبدیلی و بسته‌بندی لازم را ندارند که موجب اتلاف محصولات می‌شود.

استاندار خوزستان وجود 55 متقاضی صنایع تبدیلی در طرح توسعه کشاورزی را یادآور شد و اظهار کرد: به این تعداد قانع نیستیم و این طرح‌ها باید به 300 طرح صنعتی افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در ثبت درخواست‌های این صنایع باید توزیع متناسب و توزیع موضوعی نیز رعایت شود.

استاندار خوزستان همچنین از ارزیابی و بررسی روند اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی از نیمه دوم مهر ماه خبر داد و گفت: پیشرفت طرح‌هایی که مصوب و به پرداخت تسهیلات بانکی منجر شده از نیمه مهر توسط هیئت‌های نظارت بازرسی و ارزیابی می‌شوند.

وی در ادامه اظهار کرد: آب مورد نیاز 257 هزار هکتار از اراضی در بخش زراعت قابل تامین است که باید هرچه زودتر مراحل اجرای این طرح‌ها فراهم شود.

به گفته وی تعهد جهاد کشاورزی استان ایجاد 35 هزار شغل در سال جاری است که 20 هزار شغل از این تعداد مربوط به طرح‌های توسعه کشاورزی است.

حجازی همچنین تاکید کرد: با برخی موسسات توافق شده که برای کمک به اجرای طرح‌های بزرگ در مناطق محروم تا 49 درصد آورده سرمایه‌گذار را به صورت وام قرض‌الحسنه پرداخت کنند.

وی افزود: هدف از این توافق محرومیت‌زدایی و ایجاد اشتغال در مناطق محروم و توانمندسازی افراد زیرپوشش نهادهای حمایتی است./س
برچسب ها: توسعه ، صنایع ، تبدیلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.