رييس جمهور آمريکا گفت اختلافات در کنگره آمريکا طرح هاي نجات اقتصاد اين کشور را با بن بست روبرو کرده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري سي بي اس ؛ اوباما در گفتگو با شبکه سي بي اس گفت زماني که بيل کلينتون رييس جمهور آمريکا بود امريکا مازاد بودجه داشت و پيش بيني مي شد که اين مازاد ادامه داشته باشد. با توجه به اين مسئله امريکا تصميم گرفت با استفاده از کارت اعتباري وارد دو جنگ شود، دوبار ماليات ها را بدون جبران هزينه ها کاهش داد و اقدامات زياد ديگري در جهت تسهيل شرايط مالي اين کشور صورت داد. با اين حال آمريکا دچار رکودي بسيار شديد شد و زماني که من دولت را در دست گرفتم، آمريکا يک تريليون دلار کسري بودجه داشت و بدهي هاي آمريکا انباشته شده بود.

وي گفت دولت آمريکا مجبور به اتخاذ تدابير فوري شد اين اقدامات هزينه بر بود و بايد دولت آمريکا با نجات دادن صنايع حياتي اطمينان حاصل مي کرد که اقتصاد آمريکا مي تواند به مسير خود بازگردد.
وي گفت دولت آمريکا در طول اين سه سال اقدامات زيادي براي حل بحران اقتصادي صورت داده است و در حال حاضر کسري بودجه آمريکا کاملا کنترل شده است.

وي گفت تنها گامي که آمريکا مي تواند براي نجات اقتصاد اين کشور بردارد يک روش متعادل است و با کاهش هزينه هاي ضروري و حذف طرح هاي غيربازده مي توان به نتايج مطلوب دست يافت.
وي همچنين گفت اگر مردم آمريکا تنها به سطح پرداخت ماليات هايي بازگردند که در دوران بيل کلينتون مي دادند، آمريکا مي تواند کسري بودجه خود را به طور پايدار کاهش دهد.

باراک اوباما گفت اگر مردم آمريکا هريک در افزايش ماليات ها سهم خود را پرداخت کنند مي توان اوضاع اقتصادي آمريکا را به حال عادي بازگرداند وي با اين حال اعتراف کرد که کنگره آمريکا در حال حاضر دچار نوعي بن بست شده است و علت آن اختلاف نظرهاي گسترده ميان نمايندگان دو حزب اصلي آمريکا درباره آينده اقتصادي اين کشور است.

وي گفت ديدگاه جمهوريخواهان اين است که نبايد در شرايط کنوني ماليات ها از جمله ماليات هاي افراد ثروتمند را افزايش دهيم اما دموکرات ها آماده افزايش ماليات ها براي کمک به اقتصاد آمريکا هستند و تازماني که اين اختلافات وجود دارد پيشبرد طرحها براي نجات اقتصاد آمريکا در کنگره بسيار دشوار خواهد بود.

برچسب ها: آمریکا ، اقتصاد ، نجات ، طرح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار