"رندي شورت" رهبر مسيحيان جنوب آمريکا مي گويد:«نوعي تلاش پنهان در اين فيلم ديده مي شود. اين فيلم در مجاورت زماني با يازده سپتامبر پخش مي شود بنابراين مي توان تصور کرد که از اين کار قصد مشخصي وجود داشته است».

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ،انتشار فيلم اهانت آميز عليه پيامبر اسلام (ص)، علاوه بر اعتراضات مردمي، واکنش مقامات مذهبي را نيز در محکوميت اين فيلم برانگيخته است.
به گزارش "کالين کمبل" گزارشگر شبکه تلويزيوني پرس تي وي از واشنگتن، اعتراضات در سراسر کشورهاي مسلمان به انتشار فيلمي که در آن به پيامبر اسلام (ص) اهانت شده است، ادامه دارد. اعتراضات در يمن، استراليا، سودان، ايران، مصر و بسياري از ديگر کشورهاي منطقه وجود داشته است. اين اعتراضات موجب کشته شدن بسياري از جمله در بنغازي شده است.
امام شاکر امام جماعت مسجد درالحجره در ويرجينيا مي گويد خشونت محکوم است اما نبايد اهانت به پيامبر اسلام نيز تکرار شود.
وي مي گويد:« مسلمانان بايد شکيبايي خود را حفظ کنند. اما زماني که درباره حوادثي اين چنين صحبت مي شود نمي توان واکنش گسترده وسيع مردم خشمگين را به اهانتي در اين حد کنترل کرد».
وي افزود بايد آموزش بيشتري درباره اسلام وجود داشته باشد. او هشدار داد غيرمسلمان ها تلاش مي کنند تصويري غير واقعي از اسلام ارائه کنند مسلمانان بايد مبلغان راستين دين خود باشند.
اما رهبران مسلمان تنها کساني نيستند که عليه دامنه آزادي هاي فردي در آمريکا و اهانت برخي سودجويان به مذاهب مختلف اعتراض مي کنند.

اعضاي جامعه مسلمانان واشنگتن دي سي، با ابراز همراهي با نارضايي مسلمانان از اين فيلم مي گويند اعتراضات به اين اقدام بايد در شکلي کنترل شده صورت گيرد.
دولت مرکزي آمريکا بررسي را درباره عوامل ساخت اين فيلم و منابع تامين کننده هزينه آن آغاز کرده است.
دولت اوباما محتواي اين فيلم را محکوم کرده اما تاکيد کرده است حق آزادي بيان بخشي از قانون اساسي آمريکا است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار