معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امدادامام خمینی(ره) خبر داد: بیش از4هزار نفر از جوانان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی(ره)،که ازحمایت پدرمحروم هستند از خدمت سربازی معاف شدند.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از کمیته امداد امام خمینی(ره)، علی محمد ذوالفقاری گفت:در سال گذشته 4هزارو77نفر از پسران تحت تکفل زنان سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد از خدمت سربازی معاف شدند که از این تعداد3هزار و 225نفر به دلیل فوت سرپرست و852 نفر به علت طلاق والدین از تسهیلات معافیت سربازی استفاده کردند که2هزارو187نفر از آنان مددجوی شهری ویک هزار و890نفر مددجوی روستایی هستند.
وی افزود:برای12هزار و753نفردیگر صدور گواهی کاهش تعرفه و28هزار و475نفر نیز انتقال به نزدیکترین منطقه محل سکونت و81نفربخشش اضافه خدمت سنواتی در سال گذشته صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه بیش از یک میلیون خانوار با سرپرست زن از خدمات مستمر کمیته امداد بهره مند هستند،خاطرنشان کرد:79درصد از این افراد براثر فوت سرپرست بیش از12درصد براثرطلاق و حدود 8درصد نیز به دلایل مختلف تحت حمایت این نهاد قرار دارند،همچنین از سوی کمیته امداد برای حدود2میلیون نفر در سال خدمات غیر مستمر ارائه می شود که تعداد زیادی از این افراد زنان سرپرست خانوار هستند.
معاون حمایت وسلامت خانواده کمیته امدادامام خمینی(ره) با بیان اینکه اعطای تسهیلات معافیت سربازی به فرزندان ذکور خانواده های تحت حمایت در راستای بسترسازی برای اشتغال آنان به منظور توانمندسازی و استقلال مادی خانوارها صورت می گیرد،یادآورشد:همچنین این امر به کاهش بار سنگین مسئولیت تامین معاش این خانوارها که عمدتا بر عهده سرپرستان خانوار یعنی مادران این افراد است، منجر    می شود./ف
برچسب ها: معافیت ، جوانان ، مددجو ، سربازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار