معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: 46 هزار و 79 دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی در سال تحصیلی جدید وارد دبستان‌های استان کرمان می‌شوند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه از کرمان، رضوان ابراهیمی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ضامن تربیت، آموزش و ارتقای علمی دانش‌آموزان است.

وی افزود: یکی از اهداف کلان در فصل پنجم سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش تربیت دانش‌آموز به عنوان انسانی موحد و مومن و آشنایی با مسئولیت‌های انسانی است.

ابراهیمی تصریح کرد: طی پنج سال مقطع ابتدایی که دوره تربیتی است به اهداف سند تحول بنیادین دست پیدا نمی‌کردیم و به همین علت ساختار آموزشی تغییر یافت.

وی با اشاره به اینکه معلمان متخصص و دارای برنامه به مقطع ابتدایی می‌آیند، ابراز داشت: برای این معلمان 106 ساعت کلاس آموزش ضمن خدمت برگزار می‌شود.

ابراهیمی از اجرای طرح‌های «در محضر قرآن » و « آموزش نماز» در مدارس کرمان خبر داد و بیان کرد: این طرح‌ها با هدف مانوس شدن دانش‌آموزان با قرآن و نماز اجرا می‌شود.

وی طرح ارتقای آموزش قرآن در پایه سوم ابتدایی، برگزاری مسابقات، طرح هوشمند سازی، جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری و جشنواره جابر‌بن‌حیان را از دیگر برنامه‌های معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش برشمرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: برگزاری جشنواره الگوهای برتر یاددهی و یادگیری در سطح آموز‌ش و پروش موجب افزایش انگیزه معلمان می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه هوشمند سازی مدارس ابتدایی استان کرمان در دستور کار قرار دارد، افزود: یک ساعت از درس دانش‌آموزان پایه ششم ابتدایی در مورد فناوری است که این درس باید عملی شود.

وی اظهار داشت: 46 هزار و 79 دانش‌آموز پایه ششم ابتدایی، 265 هزار دانش‌آموز مقطع ابتدایی و 25 هزار نوآموز در سال تحصیلی جدید وارد دبستان‌های استان کرمان می‌شوند./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.