محققان دانشگاه علوم پزشکی مشهد دریافتند استفاده از مواد غذایی با رنگ های مختلف موجب تحریک حواس و افزایش اشتها در کودکان می شود .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در تحقیقی که توسط محبوبه ضرابی ، امیر محمد شریف رضویان و سیده الهه مداحی انجام شده، مشخص شد رنگ ها در افزایش اشتها کودکان نقش مهمی را دارند .

در این مقاله آمده است : رنگ تاثیر زیادی بر روح کودکان و اشتهای آنها دارند، علاقه و اشتهای کودکان به رنگهای خاص و تنوع رنگ ها در کودکان گویای ناگفته های روحی و تفکرات ذهنی آنهاست، آشنایی با برخی از مواد خوراکی و دسته بندی آنها بر حسب رنگ و خواصی که دارند در تهیه غذاهای جذاب برای کودکان امری ضروری به نظر می رسد .

در بخش دیگری از این مقاله بیان شده است : بسیاری از شرکت های تبلیغاتی از مواد غذایی رنگی و زنگها به عنوان حربه ای برای فروش تولیدات خود استفاده می کنند .

دراین مقاله تاکید شده است : تاثیر رنگ در غذای کودکان به قدری است که آنان ترجیح می دهند به جای استفاده از غذاهای خانگی از مواد غذایی خوش آب و رنگ موجود در سوپر مارکت ها استفاده کنند؛ در صورتی که هیچگونه ارزش غذایی ندارد و فقط موجب افزایش وزن کاذب در کودکان می شود .

طیف رنگ های قرمز و نارنجی موجب افزایش هیجان در خوردن غذا می شود این رنگها حواس را تحریک می کنند و اشتها را افزایش می دهد .

همچنین رنگ سبز که از ترکیب دو رنگ زرد و آبی به دست می آید چون این رنگ با طبیعت در ارتباط است موجب آرامش روحی در هنگام غذا خوردن می شود . /س

برچسب ها: رنگ ، اشتها ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.