نخستین شب هفته اول مسابقه های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه شب 28 شهریور ماه با انجام هشت بازی در شهرهای مختلف اروپا آغاز شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران نخستین شب هفته اول مسابقه های فوتبال لیگ قهرمانان اروپا سه شنبه 28 شهریور, و از ساعت 23:15 به وقت تهران با انجام هشت بازی در شهرهای مختلف اروپا آغاز شد.

در حساس ترین بازی و از گروه D  در ورزشگاه سانتیابو برنابئو شهر مادرید دو تیم رئال مادرید اسپانیا و منچستر سیتی انگلیس قهرمانان فصل گذشته لیگ های اسپانیا و انگلیس به مصاف هم رفتند .

در این دیدار جذاب و تماشایی ابتدا ادین ژکو در دقیقه 68 منچستر سیتی را از میزبان پیش انداخت اما در دقیقه 76 مارسلو با شوتی زیبا بازی را به تساوی کشاند.

در ادامه و در دقیقه 85 بازی الکساندر کولاروف یک بار دیگر منچستری ها را پیش انداخت اما تنها یک دقیقه پس از این گل بار دیگر رئال مادرید بازی را به تساوی کشاند و این بار کریم بنزما مهاجم فرانسوی رئالی ها بازی را مساوی کرد؛ اما این پایان کار نبود و کریستیانو رونالدو در دقایق پایانی بازی موفق شد رئالی ها را بار دیگر به گل و رئال را به پیروزی برساند تا با این نتیجه آقای خاص پس از چند بازی طعم پیروزی را این بار در لیگ قهرمانان بچشد.

در دیگر بازی این گروه تیم بورسیا دورتموند آلمان میزبان آژاکس آمستردام هلند بود که این بازی در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود دورتموند به پایان رسید.

رابرت لاواندوسکی تنها گل دورتموندی ها را در دقیقه 87 به ثمر رساند.

در گروه A  تیم پاریسن ژرمن فرانسه با چهار گل زلاتان ابراهیمویچ در دقیقه 19 از روی نقطه پنالتی ، تیاگو سیلوا در دقیقه 29 ، آلکس در دقیقه 33 و خاویر پاستوره در دقیقه 90 در مقابل تنها گل میگوئل ولوسو در دقیقه 87 موفق شد میهمان خود دیناموکیف اوکراین را با نتیجه 4 بر یک  شکست دهد.

در دیگر بازی این گروه تیم دینامو زاگرب کرواسی میزبان پورتو پرتغال بود که در نهایت پورتو موفق شد با دو گل لوچو گونزالس در دقیقه 41 و استیون دفور در دقیقه 90 میزبان خود را شکست دهد.

در گروه B میزبان ها ناکام بودند؛ مون پلیه فرانسه میزبان آرسنال بود که در نهایت این آرسنالی ها بودند که موفق شدند با نتیجه دو بر یک میزبان خود را شکست دهند.

یونس بلهلندا در دقیقه 9 از روی نقطه پنالتی برای مون پلیه و لوکاس پودولسکی در دقیقه 16 و ژروینیو در دقیقه 18 برای آرسنال گلزنی کردند.

در دیگر بازی گروه B شالکه 04 آلمان نیز با نتیجه دو بر یک میزبان خود المپیاکوس یونان را شکست داد.

بندیکت هاودس در دقیقه 41 و کلاوس یان هانتلار در دقیقه 59 برای شالکه و جمال عبدون در دقیقه 58 برای المپیاکوس گلزنی کردند؛ ضمن اینکه هانتلار در دقیقه 61 یک ضربه پنالتی را برای شالکه از دست داد.

در گروه C ، مالاگا اسپانیا با نتیجه سه بر صفر میهمان خود زنیت سن پترزبورگ روسیه را بدرقه کرد.

ایسکو در دقایق 3 و 78 و خاویر ساویولا دردقیقه 13 گل های مالاگا را به ثمر رساندند.

در دیگر بازی این گروه تیم مدعی آث میلان ایتالیا در ورزشگاه سن سیرو میلان با نتیجه تساوی بدون گل مقابل اندرلخت بلژیک متوقف شد.

هفته اول لیگ قهرمانان اروپا با انجام هشت بازی دیگر که از ساعت 23:15 چهارشنبه شب 29 شهریور ماه آغاز می شود به پایان می رسد که برنامه بازی ها بدین شرح است:

گروه E:

چلسی انگلیس – یوونتوس ایتالیا

شاختار دونتسک اوکراین - نوردیالند دانمارک

گروه F:

بایرن مونیخ آلمان – باته بوریسوف بلاروس

لیل فرانسه – والنسیا اسپانیا

گروه G:

بارسلونا اسپانیا – اسپارتاک مسکو

سلتیک اسکاتلند – بنفیکا پرتغال

گروه H:

منچستر یونایتد انگلیس – گالاتاسرای ترکیه

براگا پرتغال – کلوژ رومانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار