مرحله اول جشنواره ادبي حوا" با هدف زمينه سازي براي جهاني شدن كتاب كودك ايران در شهريور سال جاري برگزار شد.

سيدعلي كاشفي،دبير اجرايي اولين دوره "جشنواره ادبي حوا" به خبرنگار حوزه ادبيات باشگاه خبرنگاران گفت:اولين دوره "جايزه ادبي حوا" در اسفند ماه سال گذشته آغاز به كاركردها و در نمايشگاه بين الملل كتاب تهران جلساتي در بخش ناشران بين المللي و بازار جهاني كتاب براي معرفي جايزه ادبي "حوا" برگزار شد.
وي افزود:اين جشنواره با هدف زمينه سازي جهاني كتاب كودك و نوجوان ايران براي آن 7 دسته از ناشراني كه كتاب هاي كودك و نوجوان خود را به زبان هاي خارجي ترجمه كرده اند و قصد حضور در بازار جهاني را دارند؛بستر مناسبي فراهم آورده تا قابليتهاي اين كتاب ها را براي معرفي درخارج از كشور معرفي كنند.
وي در ادامه گفت:از ميان 24 ناشر كه آثار خود را به دبير خانه جشنواره ارسال كرده اند 138 اثر در مرحله اول داوري و از ميان آن ها 21 اثر برگزيده در مرحله دوم داوري، توسط داوران غيرايراني داوري خواهند شد.
كاشفي درمورد مخاطبان افزود:تمام مديران فرهنگي،ناشران،نويسندگان،مترجمان و دست اندر كاران تجارت بين المللي مخاطبان جشنواره خواهند بود.
دبير اجرايي جايزه ادبي "حوا" گفت:اختتاميه جشنواره در اواخر مهر ماه همزمان با روز ملي صادرات در خانه هنرمندان ايران برگزار مي شود و دليل انتخاب روز ملي صادرات براي اين است كه توجه مسئولان را به اين نكته جالب كند كه ادبيات كودك ايران پتانسيل معرفي به جهان را دارد و مي تواند در آمد ارزي براي ايران داشته باشد.
وي در مورد داوري گفت:داوري مقدماتي در شهريور سال جاري توسط داوران داخلي شامل نويسندگان،اصحاب نشر كودك و كارشناسان بين الملي برگزار شده و در مرحله دوم در مهرماه داوير توسط كارشناسان بين المللي كودك و "فعالان" كپي رايت داوري خواهد شد.
وي در ادامه گفت:اين جايزه ادبي توسط "آژانس بين المللي حوا" بنيان گذاري شده و جوايز آن بيشتر به صورت معنوي شامل عرضه كتاب در نمايشگاه هاي بين المللي،حمايت از ترجمه و از ناشراني كه در خارج از كشور اين كتاب ها را چاپ مي كنند.
وي خاطرنشان كرد:اين جشنواره با همكاري بنياد ادبيات داستاني،خانه هنرمندان ايران،انتشارات الهادي،موسسه نشر و انجمن تصوير گران ايران برگزار مي شود./ه
برچسب ها: برگزاری ، اولین ، مرحله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار