قانون تعیین حدود مسئولیت شرکت‌های هواپیمایی ایرانی که به تصويب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسیده است، از سوي رئيس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني دولت، بر اساس این قانون مسئولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی در پروازهای بین‌المللی در مورد حمل و نقل مسافران، بار و اثاثیه، فقط در حدود مسئولیت مقرر در پروازهای بین‌المللی مذکور در قانون اجازه الحاق دولت ایران به کنوانسیون مربوط به یکسان‌سازی برخی از مقررات حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی ورشو و تشریفات پروتکل اصلاحی لاهه است.

همچنین در پروازهای داخلی در مورد حمل و نقل مسافران، فقط مطابق قانون مجازات اسلامی و در مورد حمل‌ونقل بار و اثاثیه محدود به مسئولیت مندرج در کنوانسیون ورشو و تشریفات پروتکل اصلاحی لاهه است.

بر این اساس، اولیای دم متوفیان و یا مصدومان سوانح هوایی داخلی، فقط بر اساس قانون مجازات اسلامی مجاز هستند که برای جبران خسارات بدنی و فوت، دیه و سایر خسارات وارده را مطالبه کنند و نیز برای مطالبه خسارات واردشده بر بار و اثاثیه مجاز به رعایت این قانون هستند.

همچنین، مفاد این قانون به دعاوی مطرح شده در مراجع قضایی که رأی قطعی برای آن صادر نشده است، تسری می‌یابد.

براساس این قانون، از تاریخی که این قانون لازم‌الاجرا می‌شود "قانون تعیین حدود مسئولیت شرکتهای هواپیمایی ایرانی در پروازهای داخل کشور" لغو می‌شود.

قانون فوق شامل چهار ماده است که به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسیده است.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار