تمبر یادبود کتاب مسافر دهکده جهانی- زندگی‌نامه و خاطرات رئیس ایرانی انجمن جهانی ارتباطات- منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این کتاب به شرح زندگی پروفسور یحیی کمالی پور از بدو تولد در منطقه راور کرمان تا حضور و تحصیل در رشته علوم ارتباطات و پذیرش مسؤولیت دپارتمان ارتباطات دانشگاه پوردو در آمریکا می‌پردازد.

عکسی که در تمبر یاد شده به چاپ رسیده، هنگام حضور وی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در اردیبهشت ماه 91 و به هنگام امضای کتاب برای یکی از بازدیدکنندگان است. همچنین تصویری از تخت جمشید در کنار عکس پروفسور کمالی‌پور به چاپ رسیده است.

عشق و علاقه پروفسور کمالی‌پور به ایران را در جای، جای این کتاب می‌توان دید.

بر اساس گزارش روابط‌عمومی انتشارات سیمای شرق، این تمبر به ابتکار منظر پورثانی، دختر مرحوم محمد پورثانی از روزنامه نگاران و طنزنویسان مشهور ایران که در 2 مرداد 1383 به دیار حق شتافت ، منتشر و به پروفسور کمالی‌پور هدیه شده است. منظر پورثانی، از فعالان حوزه ارتباطات و دانش‌آموخته فوق‌لیسانس این رشته است.

پروفسور کمالی‌پور چندی پیش و همزمان با رونمایی این کتاب با حضور در خبرگزاری مهر درباره انتشار این کتاب بیان کرده بود: من تردید داشتم که این کار را انجام بدهم یا ندهم. نوشتن این کتاب یک ریسک بود. اما این کتاب را هدیه کوچکی می‌دانم به هموطنانم. این کتاب تماماً درس زندگی است و در سفری واقعی انسان را از عصر کشاورزی به عصر صنعتی و اطلاعات از دیدگاه تافلر و عصر دیجیتال می‌برد. این کتاب فقط درباره من نیست و به نوعی تاریخچه کوتاهی از شکل‌گیری علم ارتباطات در ایران را بر اساس تجربه شخصی‌ام نشان می‌دهد و در کنار آن درباره فرهنگ ایران و معرفی آن در آمریکا هم حرف‌های قابل توجهی دارد؛ به ویژه اینکه این کتاب قرار است به انگلیسی، چینی و عربی نیز ترجمه شود.

جدای از همه اینها کتاب مروری دارد بر وقایع سیاسی جهان در طول چند دهه و تاثیر رسانه‌ها بر افکار عمومی. این کتاب عنوان می‌کند که رسانه چطور در دنیای معاصر حتی می‌تواند زندگی خصوصی افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

مسافر دهکده جهانی در زمان بسیار کوتاهی به چاپ دوم رسید./ي2
برچسب ها: انتشار ، تمبر ، کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار