همزمان با بازدید مدیرعامل بورس کالای ایران از بورس کالای بلاروس، تفاهم نامه همکاری بین این دو بورس امضا شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، در این بازدید طی برگزاری سه نشست با حضور مدیران ارشد بورس های کالایی ایران و بلاروس، ضمن آشنایی با سازوکار معاملات، نحوه تسویه  و تحویل و نحوه نظارت در بورس کالای کشور بلاروس، در خصوص مسائل مرتبط با حوزه های مشترک دو بورس و راه های برقراری همکاری فیمابین تبادل نظر شد.

بر اساس این گزارش، پس از برگزاری نشست های مشترک، تفاهم نامه همکاری در زمینه تبادل دانش فنی، برگزاری دوره های آموزشی و امکان انجام معامله برای معامله گران بین دو بورس کالای ایران و بورس کالای کشور بلاروس، منعقد شد. 

این گزارش حاکی است، با توجه به پتانسیل بورس های کالایی ایران و بلاروس در بازار کالایی منطقه و امکانات موجود،محورهای اصلی تفاهم نامه همکاری بین دو بورس در حوزه هایی چون تبادل دانش فنی و معاملاتی ، برگزاری همایش های مشترک در خصوص معرفی ابزارهای معاملاتی جدید، شناسایی کالاهای مشترک قابل عرضه و معامله در دو بورس، بررسی امکان تبادل اطلاعات مربوط به قیمت ها و بازار طرفین با در نظر گرفتن ملاحظات نظارتی و برگزاری دوره های آموزشی برای کارشناسان و معامله گران دو بازار  می باشد.

شایان ذکر است ، در جلسه مشترک مدیران ارشد دو بورس که با حضور حسین پناهیان مدیرعامل و سید وحید وحیدی عضو هیات مدیره بورس کالای ایران و آرکادی سالیکوف رئیس هیات مدیره بورس کالای کشور بلاروس، ویکتور ولادیکو نائب رئیس هیأت مدیره، ولادیمیر تورچیک مدیر روابط خارجی و بازاریابی  و مدیران و معاونین بخش های مختلف این بورس به ویژه بخش محصولات کشاورزی برگزار گردید، نحوه عملیات بورس کالای بلاروس توسط مدیران واحدهای ذیربط تشریح گردید .

همچنین در این دیدار، پناهیان مدیرعامل بورس کالای ایران در خصوص نحوه شکل گیری و روند فعالیت ها و انواع قراردادها و محصولات پذیرش شده در بورس کالای ایران توضیحاتی را  ارائه داد.
برچسب ها: بورس ، کالا ، همکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار