لیمو ترش بیش از 20 خاصیت درمانی دارد .

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران با بیان اینکه طبع لیموترش سرد و خشک است گفت : لیمو ترش تنظیم کننده ضربان قلب / درمان کننده سنگ کلیه / رماتیسم / سیاتیک / اسهال / اگزما / سرماخوردگی / مسمومیت های شیمیایی / میگرن / برفک دهان / شب کوری / گزیدگی / یرقان و همچنین ضد عفونی کننده کلیه و مجاری اداری دهان و دندان است .

امینی با اشاره به اینکه برای درمان سنگ کلیه می توان 4 عدد لیمو ترش را در یک لیتر مخلوط کرده و هر 4 ساعت یک لیوان میل شود افزود : مخلوط 3 عدد لیموترش تازه آب و عسل ضد عفونی کننده مفیدی برای کلیه ها و مجاری ادارای است .

وی همچنین خیساندن دو عدد لیمو در یک لیتر آب داغ به مدت 2 ساعت و مخلوط صاف کرده آن با عسل و آب هویج و مصرف آن بصورت ناشتا را برای درمان یرقان مفید دانست و تصریح کرد مصرف آب لیمو برای درمان مسمومیت های شیمیایی مانند بخار آمونیاک / سود / پتاس / آهک / اگزما / گزیدگی هایی مثل مار گزیدگی / عقرب گزیدگی / زنبور گزیدگی مفید است .

کارشناس تغذیه گفت : مخلوط نصف آب لیمو و قهوه غلیط برای درمان میگرن / مخلوط نصف استکان آب لیمو با آب برای درمان رماتیسم و خوردن یک عدد لیمو ترش قبل از غذا برای درمان سیاتیک مفید است .

امینی خوردن یک چهارم استکان آب لیمو در یک لیوان برای از بردن چربی بدن را مفید دانست و افزود : مخلوط 2 عدد لیمو در یک لیتر آب با مخلوط 2 عدد لیمو با عرق بید در رشد مو موثر است .

وی با بیان اینکه مصرف بیش از حد آب لیمو باعث کم هوشی می شود تصریح کرد آب لیمو با گوجه فرنگی سازگار نیست و خوردن سه نوع ترشی برای بدن مضر است ./س

برچسب ها: خاصیت ، درمانی ، لیمو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.