79 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی استان زنجان مجهز به سیستم فاضلاب صنعتی است که این رقم 9 درصد از میانگین کشوری بالاتر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجانمعاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طی امسال چهار میلیارد ریال اعتبار برای تصفیه خانه های استان زنجان اختصاص یافته است.

مولایی با اشاره به تشکیل ستاد معین استان در سال 89 افزود: این ستاد امسال 86 مصوبه داشته که 23 مورد به صورت کامل اجرا شده است، 51 مورد در دست اقدام بوده و 12 مورد نیز مسکوت مانده است.

وی مهمترین مشکل واحدهای صنعتی را بحث نقدینگی عنوان و تصریح کرد: دولت در حل این موضوع، مصمم بوده و مشوق های مختلفی در اختیار واحدها قرار می دهد.

رئیس ستاد معین استان زنجان اظهارکرد: واحدهای تولیدی می توانند مشکلات خود را در ستاد تسهیلات مطرح کرده و در صورت عدم رفع آن، از طریق ستاد مرکزی اقدام نمایند.

مولایی در ادامه در خصوص معافیت های مالیاتی واحدهای صنعتی گفت: امسال بودجه شهرک های صنعتی، توسط مجلس شورای اسلامی سه برابر شده و دستهای پنهان دخیل در رقم های نجومی مالیاتی شناسایی و اقدامات لازم صورت خواهد گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، استان زنجان را جزو استان های پیشتاز در اعمال ماده 28 قانون بودجه دانست و تصریح کرد: این قانون در 90 درصد بانک های صنعت و معدن کشور اجرایی نشده است.

مولایی با انتقاد از وجود برخی زمین های بلااستفاده واگذار شده به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی استان زنجان گفت: اراضی بلااستفاده واگذار شده به سرمایه گذاران در شهرک های صنعتی با پیگیری قانونی پس گرفته می شود.

این مقام مسئول به برخورد قانونی با تمام کسانی که به دنبال منافع مقطعی و موردی هستند اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تمام زمین هایی که به افراد فاقد صلاحیت واگذار شده اند، پس گرفته می شود./س



برچسب ها: واحد ، تولیدی ، فاضلاب ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.