بخش عمده ای از تخلفات در برنامه بودجه ناشی از جهل مسئولان و نقص قوانین است

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان معاون حقوقی، تفریغ بودجه، امور مجلس و استانهای دیوان محاسبات كشور گفت: طی آسیب شناسی های صورت پذیرفته دلیل بخش زیادی از تخلفات در برنامه بودجه جهل مسئولان و تفاسیر مختلف آنان از قوانین و نیز نقص قوانین بوده است.

تیموری با بیان اینكه 70درصد از مشكلات به جهل مدیران نسبت به قوانین برنامه و بودجه مربوط است افزود: دیوان محاسبات كشور با انتشار مجلات تخصصی واتخاذ سیاست های پیشگیرانه درصدد رفع این نقص است.

وی به تدوین چشم اندازی مناسب برای دیوان محاسبات اشاره و اظهار كرد: در این سند هفت استراتژی مهم مطرح شده كه از جمله آن ها ارتقا نقش دیوان محاسبات در تصمیم سازی،ارتقا اقدامات پیشگیرانه و افزایش تعامل با دستگاه های اجرایی می باشد.

تیموری اجرای صحیح وظایف دیوان محاسبات را درگرو تعامل دو جانبه این نهاد با دستگاه های اجرایی دانست و خاطر نشان كرد: دیوان محاسبات كشور با اتخاذ سیاسیت های پیشگیرانه تعامل دوسویه با مدیران و ذیحسابان را سرلوحه كار خود قرارداده است.

وی با بیان این كه اگر نظارت ها در كشور درست انجام می شد باید شاهد كاهش پرونده های تخلف بودیم اظهار كرد: در حكومت اسلامی كه تاكید بر شایسته سالاری،شفافیت در نظام مالی و ارزشمند بودن مدیران سخن می رود باید مدیران با دقت نظر بیشتر از بروز تخلفات مالی پیشگیری كنند.

تیموری از شناسایی سه هزارو600نقطه حادثه خیزمالی در كشور عنوان کرد و گفت: تا پایان سال جاری 100دستگاه اجرایی و تا پایان سال 92 همه نقاط حادثه خیز مالی با اتصال به سیستم نظارت آن لاین تحت پوشش نظارتی دقیق خواهند بود.

تیموری تصریح كرد: در زمان حاضر هیچ طرح و لایحه ای بدون اتخاذ نظرات كارشناسی دیوان محاسبات تصویب نمی شود.

وی به وصول 120پرونده ازدیوان محاسبات استان زنجان اشاره كرد و افزود: این پرونده ها مراتب واخواهی به همراه داشتند و مربوط به تخلفات مالی نبود./س

برچسب ها: تخلفات ، بودجه ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.