در جلسه کارگروه گردشگری استان کردستان، مقرر گردید در منطقه بابا گرگر شهرستان قروه طرح جامع منطقه نمونه گردشگری اجرا شود

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: منطقه باباگرگر به دلیل وجود امامزاده و وجود آب معدنی و فضای تفریحی، قابلیت های زیادی برای تبدیل شدن به منطقه نمونه گردشگری را دارد و به همین دلیل این مکان باید به سرمایه گذار توانمند واگذار شود تا بتوان بسته های سرمایه گذاری را در این منطقه عملیاتی کرد.
الهی هدف از اجرای این طرح را پیوند فضای زیارتی و سیاحتی با یکدیگر، جذب سرمایه گذار، ایجاد اشتغال برای بومیان منطقه، احداث سایت توسعه گردشگری و حفاظت از آن و ایجاد فضایی مذهبی زیارتی برای زائران و گردشگران ورودی به منطقه عنوان کرد.
وی افزود: با جذب سرمایه گذار، اقداماتی شامل ایجاد مراکز اقامتی باز، کمپینگ، آلاچیق، فروشگاه صنایع دستی، مرکز موقت امداد و نجات، سرویس های بهداشتی، پیاده راه، ایجاد مراکز آب درمانی، محل ذبح حیوانات برای نذورات زائران و پارکینگ جهت رفاه حال گردشگران ایجاد می شود.
الهی در پایان گفت: این منطقه به دو قطب تفریحی ـ زیارتی تقسیم خواهد شد که در قطب تفریحی پروژه های توسعه گردشگری توسط سرمایه گذار اجرا خواهد شد و در قطب زیارتی که زیر نظر اداره اوقاف اداره می گردد طرح توسعه زیارتگاه و امامزاده انجام خواهد شد./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.