رئیس هیئت بوکس آذربایجان‌غربی گفت: دانش علمی و فنی مربیان بوکس آذربایجان‌غربی علی‌رغم برگزاری کلاس‌های مربی‌گری ضعیف است.

اسماعیل مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: براساس تقویم ورزشی فدراسیون در شش‌ماهه دوم امسال دور جدید انتخابات ریاست هیئت بوکس با حضور نمایندگان فدراسیون در اداره‌کل ورزش و جوانان استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت داوری و مربی‌گری این رشته‌ در سطح استان، افزود: تعداد مربیان و داوران دارای کارت در هیئت زیاد است و از این نظر در استان اشباع هستیم.

مهدی‌زاده با بیان اینکه نزدیک به 100 مربی کارت‌دار در استان داریم، گفت: تعداد مربیان کارت‌دار در استان زیاد است ولی دانش علمی و فنی عده زیادی از مربیان علی‌رغم برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و بازآموزی ضعیف است.

این مربی باسابقه بوکس در ادامه با بیان اینکه در دو سال گذشته سه بار دوره مربی‌گری برگزار کردیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه بار علمی و فنی مربیان بوکس ضعیف است در نتیجه از نظر انتقال فنون این رشته به شاگردان ضعیف هستند.

وی با بیان اینکه بوکس یکی از رشته‌های مدال‌آور است، گفت: به روز نبودن دانش مربیان استان و عدم اطلاعات کافی مربوط به این رشته موجب شده تا در طول 10 سال مدال آسیایی و بین‌المللی کسب نکنیم.

مهدی‌زاده عدم حمایت‌های مالی از مربیان استان را یکی دیگر از دلایل بی‌انگیزگی آنان عنوان کرد و گفت: مسئولان آذربایجان‌غربی با توجه به سابقه درخشان ورزش بوکس در آذربایجان‌غربی در سال‌های گذشته و کسب رتبه‌های برتر عملکرد، باید به این رشته مدال‌آور به ویژه در زمینه حمایت‌های مالی و ارتقای سطح علمی مربیان توجه کنند.

رئیس هیئت بوکس آذربایجان‌غربی‌ اضافه کرد: با وجود اینکه امکانات ارومیه از شهرستان‌ها بیشتر است اکثر مدال‌آوران بوکس استان از شهرستان‌ها هستند و عملکرد شهرستان‌ها بهتر از ارومیه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.