كارشناس تغذیه شبكه بهداشت و درمان كهگیلویه با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید گفت: میوه و سبزیجات میان وعده های خوبی برای جوانان ونوجوانان در سال تحصیلی است.

 
'موسی گودرزی' در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج با اشاره به میان وعده مناسب در دوران تحصیل اظهار داشت: این میان وعده ها انرژی لازم را جهت فعالیت روزانه و مطالعه دانش آموزان تامین و عادات غذایی درست را بین دانش آموزان پایه ریزی می كند.
وی با اشاره به اینكه بیشتركودكان ونوجوانان به میزان لازم میوه وسبزی مصرف نمی كنند تاكید كرد: به پدر ومادرها توصیه می شود بخش اصلی میان وعده دانش آموزان خود را از این گروه مواد غذایی انتخاب كنند.
گودرزی افزود: میان وعده مناسب از بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی، سرطان، دیابت، فشارخون بالا وچاقی جلوگیری و می تواند نقش مهمی در سلامت دانش آموزان داشته باشد.
این كارشناس تغذیه با بیان اینكه مصرف میوه و سبزیجات، منبع بسیار خوبی از انواع ویتامین ها به ویژه ویتامین های a،c وهمچنین فیبر هستند بیان داشت: سیب، زرد آلو، موز، گیلاس، آلبالو، گریب فورت، انگور، طالبی، نارنگی، پرتغال ،هلو، آلو، توت فرنگی و هندوانه سرشار از این ویتامین ها است.
گودرزی با بیان اینكه میوه های خشك وبرگ ها مثل كشمش، برگ هلو و زرد آلو وسایر میوه های خشك شده به خصوص اگر بدون شكر باشد جایگزین نهایی مناسبی برای میوه هستند اظهار داشت: بهتر است از چاشنی های كم چرب به جای انواع سس های گوجه فرنگی یا سس كه عمدتا حاوی چربی زیادی هستند، استفاده شود./س
برچسب ها: میوه ، سبزیجات ، میان ، وعده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.