طالبان به يکي از امنيتي ترين پايگاههاي ناتو در افغانستان حمله کرد .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الجزيره ؛ يک سرباز افغان باتيراندزي به سمت نيروهاي آمريکايي چهار تن از آنها را کشت.حمله اخير به نيروهاي خارجي اوايل صبح توسط يک افسر افغان در پايگاهي در جنوب استان زابل رخ داد و عامل تيراندازي نيز خود کشته شد.

برنارد اسميت خبرنگار شبکه خبري الجزيره انگليسي گفت: در تبادل آتش ميان نيروهاي خارجي و نظاميان افغان يکي از نيروهاي افغان کشته شد و پنج تن ديگر فرار کردند. معلوم نيست که فرار آنها به علت دست داشتن در حمله بوده است و ترسي که از کشته شدن در تيراندازي داشتند يا نه.

اسميت افزود: با اين حمله تعداد نيروهاي ناتو که براثر تيراندازي سربازان افغان کشته شدند تا کنون به پنجاه و يک نفر رسيده است. نيروهاي ناتو درحال حاضر به شدت دچار بي ثباتي شده اند و ناتو براي جلوگيري از تکرار حمله هاي مشابه به  شدت دچار مشکل شده است.

برنارد اسميت درباره انهدام شش جت نيروهاي آمريکايي در افغانستان گفت: ناتو اعلام کرد اين حمله توسط نيروهاي طالبان صورت گرفت که به خوبي آموزش ديده و از تجهيزات برخوردار بودند و پيش از حمله نيز بخوبي تمرين کرده بودند.

خبرنگار شبکه خبري الجزيره افزود:به نظر مي رسد که آنها براي يافتن اين نقطه آسيب پذير که درنقطه کور قرار داشت برنامه ريزي کرده بودند.ابتدا يکي از طالبان با اقدام به حمله انتحاري نرده هاي پايگاه را تخريب کرد و بقيه آنها به اردوگاه باستيون يورش بردند.

وي افزود: گفته مي شود باستيون  يکي از امنيتي ترين پايگاههاي ناتو در افغانستان است.حقيقت اين است که اگر نيروهاي طالبان توانستند از موانع دفاعي اين پايگاه عبور کنند و دو سرباز آمريکايي را بکشند و شش جنگنده هرير و سه پمپ سوخت را نابود کنند نشان مي دهد که هر وقت بخواهند مي توانند به ناتو درهرکجا حتي به يکي از امنيتي ترين پايگاههاي آن حمله کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار