در حالي که تظاهرات چيني ها در پکن و شهرهاي ديگر چين بر سر جزاير مورد مناقشه ميان اين کشور و ژاپن ادامه دارد نيروهاي امنيتي چين تدابير امنيتي را اطراف سفارت ژاپن در پکن تقويت کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري اسوشيتدپرس ؛ در همين حال نخست وزير ژاپن گفته است اين مناقشه بر امنيت شهروندان ژاپني در چين تاثير گذاشته است.

روز يکشنبه چند رديف از نيروهاي پليس شبه نظامي چين پيرامون سفارت ژاپن در پکن صف کشيدند و همزمان معترضان چيني تحت نظر نيروهاي پليس در گروههاي صد نفره در نزديکي ساختمان سفارت راهپيمايي کردند.

 بسياري از تظاهر کنندگان اشيايي مانند بطري هاي آب ، پارچه نوشته ، گوجه فرنگي و تخم مرغ به سوي سفارت ژاپن پرتاب کردند و در شعارهاي خود گفتند جزاير مورد مناقشه در درياي چين شرقي ، که ژاپن کنترل آنها را در دست دارد ، متعلق به چين است.

دهها نفر از تظاهر کنندگان نيز تصاويري از مائو تسه دونگ رهبر انقلابي فقيد چين در دست داشتند که اغلب به عنوان يکي از نمادهاي وحدت در چين مورد استفاده قرار مي گيرد.نيروهاي پليس ضد شورش نيز درخيابان هاي مجاور سفارت ژاپن ايستاده بودند و حدود بيست دستگاه خودرو پليس نيز پشت سفارت متوقف شده بود.

برچسب ها: ژاپن ، پکن ، سفارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار