كاظم راست گفتار كارگردان، در گفتگو با خبرنگار
حوزه سينما باشگاه خبرنگاران در خصوص دلايل استقبال مخاطبان از فيلم سينمايي "كلاه قرمزي و بچه ننه" ساخته ايرج طهماسب گفت: كلاه قرمزي شخصيتي است كه در ذهن بچه هاي دهه 60 ماندگار بوده و حسي كه در ميان بچه هاي اين دوران نسبت به اين عروسك وجود دارد در موفقيت اين فيلم تاثير بسزايي داشته است.
وي افزود: استقبال مردم در اين فيلم ناشي از اين است كه مردم سعي دارند با تماشاي اين فيلم خاطرات خوش گذشته خود را تكرار كنند.
راست گفتار ادامه داد: كلاه قرمزي و بچه ننه علي رغم كاستي هايي كه دارد در ارتباط با مخاطب موفق بوده است.
وي تصريح كرد: موفقيت اين فيلم در درون آن نيست و بايد اين موفقيت را در خارج از آن جستجو كرد.
راست گفتار عنوان كرد: كودكي كه سال 1368 اين فيلم را ديده و الان در موقعيت ميانسالي با تماشاي اين فيلم ياد دوران خوش كودكي خود ميافتد و اين بيشتري عامل تاثيرگذار بر فروش اين فيلم بوده است.
كارگردان چك بيان كرد: ضمن اينكه زماني كه مردم از يك فيلم به صورت گروهي استقبال ميكنند اين خود يك موج تشديد كننده است و عملاً در جذب تماشاچي موثر است كه اين عامل خود در فروش بالاي اين فيلم نيز تاثيرگذار بوده است.
وي اظهار داشت: حداقل خاصيت فيلم كلاه قرمزي و بچه ننه اين است كه ميتواند بخشي از بدهي هاي سينما را پركند و به موفقيت سينماي ايران سروسامان دهد.
وي خاطرنشان كرد:موفقيت فيلم كلاه قرمزي و بچه ننه دليل موفقيت سينماي ايران نيست و يك فيلم بدليل وجود مسائلي خارج از خود فيلم مورد استقبال قرار گرفته است و هنوز سينماي ايران سينماي كم مخاطب و ورزشكه اي است./ي2