معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 31 سالن تئاتر شهر در مراکز استان ها از بین سالن های موجود ، تجهیز و به یک مرکز تخصصی تئاتر تبدیل می شود.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، حمید شاه آبادی، با بیان اینکه جشنواره تئاتر رضوی توانسته توجه به هنر دینی و زوایای زندگی امام رضا (ع) را از طریق هنر نمایش، جزء دغدغه های هنرمندان قرار دهد و زنده نگه دارد، گفت: زنده نگه داشتن ارزش ها هر چند کار سنگینی است اما ارتقاء این اتفاق از نکات مثبت جشنواره تئاتر رضوی است .

وی رشد معلومات و اطلاعات دینی هنرمند نسبت به زوایای زندگی امام رضا (ع) را ضروری دانست و بیان کرد: در این حوزه نیازمند کار جدی هستیم و هنرمندان باید به گونه ای عمل کنند که محتوای متون از حالت و قالب کلیشه ای خارج شود.

وی با تأکید بر حمایت از رشد تئاتر در استان های کشور و تمرکز زدایی در این رابطه و نیز تصریح این نکته که در اکثر استان ها شاهد وجود سالن های چند منظوره هستیم و تعداد سالن های تخصصی تئاتر بسیار محدود است، اظهار داشت: برای رفع این مشکل از بین سالن های موجود در استان ها یک سالن را تجهیز و به مرکز تخصصی تبدیل می کنیم تا در آن غیر از تئاتر به هیچ فعالیت دیگری پرداخته نشود.

وی در ادامه به میزان اختصاص بودجه در این باره اشاره کرد و افزود: هر میزان اعتبار که برای تجهیز سالن ها نیاز باشد، تأمین می شود.

وی همچنین به پیش بینی و تخصیص اعتبار در 2 سال اخیر از سوی معاونت هنری برای برگزاری کارگاه های آموزشی در استان های مختلف به منظور ارتقای سطح دانش و اطلاعات هنرمندان در 2 سال اشاره کرد و گفت: این اتفاق کمک شایانی به رشد علمی هنرمندان در این عرصه داشته است.

شاه آبادی همجواری خراسان شمالی با حرم رضوی و توجه مدیران و مسئولان نسبت به فعالیت های هنری به ویژه جشنواره امام رضا (ع)، سابقه نیکو در سنوات گذشته و همت عالی متولیان و مسئولان خراسان شمالی در برگزاری جشنواره را از دلایل انتخاب این استان برای میزبانی تئاتر رضوی ذکر و بیان داشت: معنویت حاکم در خطه خراسان زمینه خوبی برای برگزاری جشنواره است تا هنرمندان با حال و هوای رضوی به خلق آثار هنری اقدام کنند.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با صراحت گفت: زمانی جشنواره های دینی را ادغام کردیم، اما قابل پذیرش نبود استانی که سابقه خوبی در برگزاری دارد و در این حوزه پیشقدم است از میزبانی باز ماند و خوشحالم که این پایگاه در خراسان شمالی هم اکنون و مجددا دایر شده است.

یادآوری می شود؛ نهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 28 تا 30 شهریور ماه سال جاری با اجرای 9 گروه نمایشی در 2 نوبت صبح و بعدازظهر در تالار فرهنگی هنری گلشن و تالار حافظ بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.