مدير کل بنادر و دريانوردي خوزستان از سرمايه گذاري 430 ميليارد ريالي بخش خصوصي در بنادر استان خبر داد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، ايدني اين ميزان سرمايه در بخشهاي احداث سيلوي نگهداري غلات، احداث انبار چند منظوره، مخازن نگهداري فراورده هاي نفتي تجهيزات و تاسيسات تخليه و بارگيري فرآورده هاي نفتي سبک و سنگين انجام شده است.

وي با بيان اينکه اين ميزان سرمايه گذاري از ابتداي امسال تا کنون انجام شده است پيش بيني کرد اين ميزان تا پايان سال 91 به 350 ميليارد تومان برسد.

مدير کل بنادر و دريانوردي خوزستان گفت اين طرحها به منظور افزايش تخليه و بارگيري، کاهش بهاي تمام شده کالا، ارتقا جايگاه بنادر خوزستان در کشور و مجامع بين المللي و ايجاد اشتغال اجرا شده است.

وي نياز نداشتن به پروانه ساخت، ايجاد تاسيسات زير بنايي، معافيت از پرداخت عوارض شهرداري، برخورداري از معافيت مالياتي مناطق محروم به ميزان 50درصد، ايجاد شرايط مناسب و برگشت سرمايه در مدت چهار سال و امنيت جابجايي و نگهداري کالا در بندر را از جمله خدمات ارائه شده براي تسهيل در سرمايه گذاري بخش خصوصي برشمرد.

هم اکنون 30 درصد سهم تجارت در کشور از طريق بنادر و دريانوردي استان خوزستان انجام مي شود که از طريق 7 بندر تجاري در بندر امام، خرمشهر، اروند کنار، آبادان و چوئبده تامين مي شود./س
برچسب ها: بنادر ، دریانوردی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار