مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای توسعه بخش ریلی در بندر شهید رجایی بخش خصوصی 400 میلیارد ریال سرمایه گذاری کرده است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس صفایی افزود: باسرمایه گذاری بخش خصوصی طول خطوط ریلی در مجتمع بندری شهید رجایی تادوسال 92آینده به 70 کیلومتر افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: اکنون طول خطوط ریلی در این مجتمع 41 کیلومتر و 500 متر است که بیش از 24 کیلومتر آن در دهه 60 و در زمان ساخت بندر شهید رجایی ساخته شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: برای افزایش خطوط ریلی سه ایستگاه تخلیه و بارگیری کانتینری، نفتی و مواد معدنی با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال مطالعه و ساخت است.

صفایی افزود: ایستگاه تخلیه و بارگیری کانتینری به طول دو هزار و 700 متر و با ظرفیت بیش از 700 هزار کانتینر در سال اکنون 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پایان امسال به بهره برداری می رسد.

وی تصریح کرد: ساخت ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی نفتی به طول 10 کیلومتر در دست مطالعه و ایستگاه مواد معدنی نیز در حال جانمایی است که تا پایان سال 92 به بهره برداری می رسد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: با تکمیل ایستگاههای ریلی ظرفیت تخلیه و بارگیری ریلی در بندر شهید رجایی به بیش از 10 میلیون تن در سال می رسد.

صفایی افزود: اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر هفت میلیون تن است که 5 درصد از عملکرد ریلی این مجتمع در بخش کانتینری است.

معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز از بازسازی خطوط ریلی فرسوده در این مجتمع خبر داد و افزود: اکنون هشت هزار و 100 متر از خطوط فرسوده در حال تعویض است.

کمالی افزود: برای اجرای طرح تعویض خطوط فرسوده 80 میلیارد ریال تامین اعتبار شده است.

وی تصریح کرد: در طرح تعویض خطوط فرسوده برای نخستین بار در کشور از ریلهای قاشقی با روسازی بتنی استفاده شده است.

پایین بودن هزینه تعمیر و نگهداری و دوام بیشتر از ویژگیهای خطوط ریلی جدید است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.