عضو جبهه تغيير و آزادي در سوريه گفت: نتايج ديدارهاي اخضر ابراهيمي در سوريه مثبت بوده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم، "علا عرفات" درباره نتايج ديدارهاي اخضر ابراهيمي فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحاديه عرب در سوريه گفت: نتايج اين ديدارها بيانگر آن است که پيشرفت مثبتي در گفتگوها حاصل شده است. بشار اسد رئيس جمهور سوريه در ديدار با ابراهيمي خواهان گفتگوي ملي شد. ابراهيمي با برخي از شخصيت هاي معارض ديدار کرد و از نظرات آنان آگاه شد. ابراهيمي با برخي از گروه هاي معارض ديگر نيز ديدار خواهد کرد. ماموريت ابراهيمي آغاز شده است. 

بحران سوريه بحران خطرناک و پيچيده اي است. اين کشور پس از يک سال و نيم از آغاز بحران در آستانه يک فاجعه انساني و اقتصادي قرار گرفته است. بايد به مجازات هاي ظالمانه اتحاديه اروپا و آمريکا عليه سوريه نيز اشاره شود. غربي ها مدعي هستند اين مجازات ها عليه نظام سوريه است ولي اين مجازات ها ملت سوريه را هدف قرار داده است. آمريکا و کشورهاي غربي خواهان آن هستند که درگيري هاي جاري در سوريه به جنگي داخلي تبديل شود و در نهايت زمينه تجزيه اين کشور فراهم شود. 

آمريکايي ها خواهان عملي شدن راه حل مسالمت آميز در سوريه نيستند و در اين زمينه به گروه هاي مسلح تروريست در سوريه حمايت مالي و تسليحاتي کرده و در عرصه هاي سياسي و رسانه اي از آنان حمايت مي کنند.

عرفات درباره تاکيد بشار اسد بر انجام شدن گفتگوي ملي به عنوان تنها راه براي برون رفت از بحران سوريه افزود: اين مسئله به معناي آن است که نظام سوريه بر اين باور است که شرايط براي انجام دادن گفتگوي ملي فراهم شده است. دمشق به اين باور رسيده است که بحران جاري با اقدامات مسلحانه حل و فصل نخواهد شد. کشورهاي همسايه سوريه که از گروه هاي معارض مسلح حمايت مي کنند بايد با حمايت از راه حل سياسي و گفتگو به بحران جاري در سوريه پايان دهند.
برچسب ها: ابراهیمی ، اسد ، دیدار ، مثبت ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار