فرماندار اهر از اتمام آوار برداری برای ساخت بیش از 2500 واحد مسکونی در مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، صدیقی ديروز در جمع شهروندان اهری گفت: با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و ستادهای معین اردبیل، همدان، زنجان با بسیج کلیه ماشین آلات عملیات آوار برداری اماکن مسکونی باقیمانده نیز تا آخر هفته آینده به اتمام می سد.

وی گفت: هم اکنون پی کنی ساخت 1125 واحد به اتمام رسیده و فنداسیون 388 واحد مسکونی آرماتوربندی و بیش از یکصد و بیست واحد بتن ریزی شده است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان اهر افزود: اسکلت بندی 57 واحد به اتمام رسیده و چندین واحد نیز در مرحله اجرای تیرچه بلوک، بتن و دیوارچینی هستند.

فرماندار اهر گفت: در جهت اسکان موقت نیز برای پیش بینی سرمای زودرس ساخت سکوهای آنها در کارگاه های ایجاد شده در شهرستان اهر به اتمام رسیده و به محض ورود کانکسها در صورت نیاز جدی به اسکان موقت دراین کانکسها اسکان می یابند.

وی، همچنین در خصوص ارائه تسهیلات به بازسازی اماکن مسکونی شهری نیز گفت: متأسفانه بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت 60 تا 100 درصد دیده اند که دراین راستا با هماهنگی ستاد معین تهران و شهرداری ضمن تشکیل پرونده و ارائه پروانه رایگان به بانکهای عامل معرفی می شوند تا بتوان در مدت زمان باقیمانده عملیات بازسازی و احداث واحدهای مسکونی آسیب دیده محقق شود و برای واحدهای مسکونی 30 تا 60 درصد 3 میلیون تومان وام و یک میلیون بلاعوض و کمتر از 30 درصد 5/1 میلیون وام و پانصد هزار تومان بلاعوض پرداخت می شود./س

برچسب ها: عملیات ، آوار ، مسکونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.