سايه تعليق همچنان بر سر فدراسيون شنا؛

مسابقات واترپلوي ساحلي لغو شد

قرار بود اولين دوره رقابت هاي واترپلوي ساحلي در ايران برگزار شود كه برگزاري اين مسابقات لغو شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، پس از لغو سفر تيم ملي واترپلوي جوانان كشورمان به رقابت هاي قهرماني آسيا اين بار نوبت به برگزاري مسابقات واترپلوي ساحلي در ايران رسيد.

قرار بود مسابقات قهرماني آسيا در رشته واترپلوي ساحلي مهرماه سال جاري در ايران برگزار شود اما طبق شنيده ها ميزباني از ايران پس گرفته شد.

پس از واگذاري ميزباني به ايران مسئولان فدراسيون شناي كشورمان تصميم گرفتند تا ميزباني اولين دوره رقابت هاي ساحلي آسيا را در جزيره كيش برگزار كنند اما به نظر مي رسد بحث تعليق دست از سر اين فدراسيون بر نمي دارد در صورتيكه شرايط به همين منوال پيش برود ورزشكاران ملي كشورمان نمي توانند در مسابقات آسيايي و جهاني حضور پيدا كنند.

يكي از رويدادهاي پيش روي ملي پوشان كشورمان رقابت هاي قهرماني آسيا است كه آبان ماه سال جاري به ميزباني امارات برگزار مي شود اين در حالي است كه به دليل مشكلاتي كه در فدراسيون وجود دارد احتمال لغو سفر تيم هاي ملي نيز وجود دارد همچنين با وجود اينكه زمان زيادي تا آغاز اين رقابت ها باقي نمانده است اما تاكنون اردوهاي تيم ملي و اترپلوي كشورمان برپا نشده است.

اين گزارش حاكي است ، در حالي پيش از اين تيم ملي واترپلوي جوانان كشورمان از حضور در مسابقات قهرماني آسيا محروم شد كه مسئولان فدراسيون تلاش زيادي كردند تا واتر پلوئيست ها به اين مسابقات اعزام شوند اما در نهايت ملي پوشان بازيهاي آسيايي را زا دست دادند و فدراسيوني ها معتقد بودند . بحث تعلیق در لغو سفر ملی پوشان تأثیر نداشته است و در پی عدم صدور رویداد آنها این رقابت ها را از دست دادند اما نمی توان بحث تعلیق فدراسیون را منکر شد.

در حال حاضر سرپرستی فدراسیون شنای کشورمان بر عهده برانوش نیک بین است و با توجه به اینکه پیش از این تغییر و تحولات زیادی در رأس فدراسیون شنا بدون برگزاری مجمع انتخابی صورت گرفت به همین دلیل بحث تعلیق فدراسیون مطرح شد و طبق قوانین بین المللی این مجمع باید هرچه زودتر برگزار شود.

اما از آن طرف نیز طبق نامه کمیته بین المللی المپیک (IOC) برگزاری مجمع انتخابی در ایران غیرقانونی است به همین دلیل در آستانه برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان در رشته های مختلف تکلیف فدراسیون نامشخص است و با تشدید این مشکلات تنها ملی پوشان لطمه میبینند البته با توجه به شرایط حاکم اکثر رشته ها با مشکل روبرو شدند.

گفتنی است:‌ با توجه به اینکه شنا یکی از رشته های پایه است به همین دلیل به نظر می رسد فدراسیون نیاز به توجه بیشتری از سوی مسئولان ورزشی دارد و به همین دلیل برطرف شدن این مشکلات باید در الویت برنامه ها قرار بگیرد چرا که با تشدید شدن این مشکلات و بالغو سفر تیم های مختلف ملی پوشان از لحاظ روحی صدمات جبران ناپذیری میبینند که رسیدن به وضعیت وشرایط اولیه بسیار زمان بر خواهد بود که حتی برخی از آنها قید فعالیت در این رشته ها را می زنند و به همین دلیل تا پیش از لغو سفر به رقابت های آسیایی و جهانی مسئولان باید به فکر چاره ای باشند تا پس از لغو حضور در مسابقات کاسه چه کنم را به دست نگیرند./مح

برچسب ها: شنا ، واترپلو ، ساحلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار