نايب رئيس کميسيون اقتصادي مجلس از تهيه گزارش اوليه طرح تحقيق و تفحص ازعملکرد بانک مرکزي توسط طراحان اين طرح خبر داد و گفت: طرح تحقيق‌ و تفحص از نظام بانکي کشور يکشنبه يا چهارشنبه هفته جاري به هيئت‌ رئيسه مجلس ارائه خواهد شد.

محمدرضا پور‌ابراهيمي داوراني نماينده مردم کرمان و راور در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران  با بيان‌ اينکه  یکی از دغدغه‌های مجلس نظارت دقيق و جدي بر عملکرد و فعالیت دستگاه‌هاي اقتصادی کشور است، گفت: گزارش اوليه از طرح  تحقيق و تفحص از عملکرد بانک مرکزي توسط طراحان اين طرح تهيه و محو‌رهای مختلفی در این طرح با هدف رفع مشکلات اقتصادی مورد توجه نمايندگان قرار گرفته است.

وي در ادامه  از ارائه طرح تحقيق‌ و تفحص از بانک مرکزي به هيئت‌رئيسه مجلس در هفته جاري خبر داد و افزود: برداشت از حساب بانک‌ها، مسائل مربوط به تخصیص ارز و نابسامانی مدیریت ارز و شبهاتی درباره فعالیت مؤسسات مالی و اعتباری، سه محور اصلی تحقیق و تفحص از بانک مرکزی است. 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه گزارش وضعیت و کارکرد و پاسخ به برخی از سوالات پیرامون کارکرد موسسات مالی و اعتباری را از دیگر محورهای اصلی تحقیق و تفحص عنوان کرد و گفت: در این تحقیق و تفحص به دنبال پاسخ برای ابهاماتی که حول فعالیت موسسات مالی و اعتباری است، هستیم.

پورابراهیمی مسئولیت قانونی فعالیت این موسسات را با بانک مرکزی دانست و تاکید کرد: بانک مرکزی مدعی است که روند کار و فعالیت‌های این موسسات به آنها ارتباطی ندارد اما از نظر قانونی بانک مرکزی مسئول کار و فعالیت‌های این دست از موسسات است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: بانک مرکزی باید در خصوص کوتاهی و مدیریت نامطلوب خود در این حوزه‌ها پاسخگو باشد.

وي در ادامه با اشاره به لزوم اصلاح ساختار بانک مرکزي تصريح کرد: بانک مرکزي با سازوکارهاي قبل از انقلاب اداره مي‌شود که اين امر در مقطع حساس کنوني باعث ناکارآمدي اين نهاد مهم شده است و ساختار بانک مرکزي بايد اصلاح شود.

نايب رئيس کميسيون اقتصادي همچنين خاطرنشان کرد: بايد در جايگاه بانک‌مرکزي بازنگري شود تا اين نهاد بتواند در محدوده اختيارات و وظايف خود عمل کند.

انتهاي پيام/س2
 

برچسب ها: طرح ، بانک ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار