برای اینکه بدانیم با چه کسانی می توانیم مشورت کنیم بهتر است خبر زیرا را بخوانید و در این رابطه به توصیه های لازم توجه کنید.

دکتر فربد فدایی، عضو هئیت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران عنوان کرد: انسان همه چیز را نمی داند، عمر او  نیز مجال اینکه هر چیز را به طور شخصی تجربه کند نمی دهد، به علاوه برخی از تجارب بسیار خط ناک است برای نمونه اگر کسی بخواهد تجربه کند که اگر از روی صخره بلند بخواهد به زمین بپرد چه می شود، ممکن است در اثر این تجربه بمیرد.

فدایی خاطر نشان کرد: بنابراین انسان ناگریز از مشورت برای دانستن بسیاری از امور است که گاهی می تواند از کتاب و مجلات به موضوع مورد نظر پی ببرد، امروزه از طریق رایانه و اینترنت نیز منابع زیادی برای آگاهی وجود دارد.

این متخصص روانپزشکی متذکر شد: اما هنوز هم بهترین مشاوران، پدر و مادر فرد هستند که با توجه به تجربه و نیز آگاهی که از فرزند خود دارند می توانند بهترین مشورتها را به او بدهند.

پس از پدر و مادر، بزرگترهای خانواده و به اصطلاح ریش سفید ها که عصاره خرد و فرزانگی هستند می توانند مورد مشاوره قرار بگیرند.

خدایی تاکید کرد: بسیاری از پرسش های مهم زندگی را نیز روحانیون می توانند پاسخ گویند و نیز در مورد مسائل حقوقی وکلای دادگستری و در مورد مسائل مربوط به سلامت و بیماری پزشکان می توانند پاسخگوی باشند.

** توصیه به دانش آموزان

عضو هئیت مدیره انجمن علمی روانپزشکان ایران به دانش آموزان سفارش کرد: دانش آموزان نیز باید بدانند که آموزگاران و دبیران آنان نه فقط در مسائل زندگی نیز چون پدر و مادر مهربان خود دانش آموز می توانند طرف مشورت قرار بگیرند./ح
برچسب ها: مشورت ، اعتماد ، والدین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار