عضو هیات علمی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران گفت: معيار ارزشمندي از ديدگاه اسلام جنسيت نيست.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم وبه نقل ازروابط عمومي مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، زهرا امين‌مجد با اشاره به جايگاه ارزشي زن در اسلام گفت: معيار ارزشمندي از ديدگاه اسلام جنسيتي نيست، بلکه معيار ارزشمندي اکتسابي، رسيدن به سعادت است و عوامل دستيابي به سعادت نيز ايمان، علم مطابق نظر شريعت و توجه به اخلاق است.
وی اظهار کرد: اگر بتوانيم ثابت کنيم که زن و مرد در سه حوزه ايمان، عمل و اخلاق به لحاظ قابليت يکسان‌اند، برابري آنان را در امکان وصول به سعادت و درنتيجه در ناحيه ارزشمندي اکتسابي اثبات کرده‌ايم.
وي افزود: براساس آيات و روايت قابل استناد به شريعت، اين برابري ثابت مي شود؛ گرچه در اين ميان شبهاتي همچون نقص ايمان و عقل زنان نيز وجود دارند که مي‌توان با استفاده از روش اجتهاد در معارف به آنها پاسخ داد.
عضو هيئت علمي دفتر مطالعات و تحقیقات زنان، به ضرورت شکل‌گيري علوم انساني اسلامي و نيز هم‌افزايي بين‌رشته‌اي حوزه و دانشگاه در حل مسائل جنسيتي اشاره و راهبردهايي را در اين راستا پيشنهاد کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.