اگر قسط خريد وسايل دست دوم داريد عجله نکنيد بهترين را حل خريد سمساری ها و دستفروش ها بازار هستند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ممكن است برخي از افراد به هر دليلي براي فراهم كردن راحتي و وسايل مورد نياز خانه خود قادر به خريد اجناس نو نباشند. براي چنين افرادي بهترين راه حل خريد وسايل دسته دوم اما سالم و كارآمد است.


بازرسي دقيق وسايل:

اين مسئله اولين چيزي است كه بايد به آن توجه كنيد زيرا شرايط ظاهري و ساختاري يك وسيله مي‌تواند نمايانگر كيفيت آن باشد. اگر مي خواهيد مطمئن شويد وسيله‌اي كه چندماهي مورد استفاده قرار گرفته و در حال حاضر شما مي خواهيد آن را خريداري كنيد، در آستانه خرابي و ويراني نيست، به جاي اينكه سريعا آن را انتخاب كنيد، مدتي را به وارسي و مشاهدات دقيق بپردازيد. به عنوان مثال اگر چوبي است ببينيد با كيفيت ساخته شده است و قطعات مختلف آن محكم و اصولي به هم متصل شده‌اند يا خير. آنگاه با اطمينان آن وسيله را خريداري كنيد نه با ترس!


آزمون وسيله
:

چنانچه وارسي دقيق و همه جانبه وسيله ممكن است آن را تست كنيد. براي مثال اگر قصد خريد كاناپه دست دومي را داريد، روي آن بنشينيد و ميزان راحتي پشتي آن و نرمي و راحتي تشك آن را تست كنيد. دقت كنيد كه آيا هنگام استفاده صداهاي ناهنجار به گوش مي‌رسد يا خير. پس از تاييد به خريداري وسيله بپردازيد.


سنجش فضاي مورد نظر
:

شما براي وسيله‌اي كه خريداري مي‌كنيد هزينه مي‌كنيد و بايد از آن استفاده كنيد و لذت ببريد. بنابراين قبل از اقدام براي خريد، مقياس فضاي مورد نظر را در نظر بگيريد و اگر قرار است وسيله را از راه‌پله بالا ببريد، عرض راه‌پله را نيز مدنظر داشته باشيد تا هنگام حمل و نقل وسيله به خانه دچار دردسر نشويد.


در نظر گرفتن بودجه لازم
:

تعيين كنيد كه قصد داريد چه مقدار بودجه براي خريد وسايل مورد نياز خود هزينه كنيد و آن را براي خريد كنار بگذاريد. ضمنا هزينه بار و تحويل وسيله را نيز فراموش نكنيد.


پيدا كردن جاي مناسب و مطمئن براي خريد
:

دكوراسيون يك فضا با وسايل دست دوم نيز ممكن است اما به شرطي كه وسايل سالم و تميزي را از مكاني مطمئن خريداري كنيد. براي خريد وسايل دست دوم مي‌توانيد به اينترنت و يا فروشگاه هاي مخصوص اين نوع اجناس مراجعه كنيد و يا اينكه سري به نيازمندي‌هاي روزنامه بزنيد ،در اين صورت موارد مناسبي را پيدا خواهيد كرد.
خريد وسايل دست دوم برخلاف تصور افراد كار ساده‌اي نيست و نياز به دقت و توجه زيادي دارد تا خريد منتهي به ضرر و پشيماني خريدار نشود و رضايت او را به دنبال داشته باشد

برچسب ها: خرید ، بازار ، اثاث ، خانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار