دبیر جشنواره مقاومت اظهار داشت:مضامین سینمایی دفاع مقدس در حال تحریف شدن است که این موضوع ضعف عمده سینمای دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران، محمد خزاعی دبیر دوازدهمین دوره جشنواره مقاومت و سینمای دفاع مقدس روز گذشته مهمان برنامه "به خانه برمیگردیم" شبکه تهران بود و به موضوعات و ابعاد مختلف جشنواره مقاومت پرداخت.
محمد خزاعی دبیر جشنواره در ابتدا گفت:یک فیلمساز صهیونیستی با کمک یهودیان فیلمی را علیه پیامبر اسلام(ص) تولید کرده است. فیلم بسیار بی شرمانه ای است و نباید در مقابل آن سکوت کرد.
وی ادامه داد: ما به تمامی ادیان احترام می گذاریم اخلاق گرایی در کشور ما حرف اول را می زند.
وی در ادامه در خصوص برپایی جشنواره مقاومت  اظهار داشت: دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی مقاومت و سینمای دفاع مقدس از 31 شهریور تا 7مهر ماه در80 نقطه ایران برگزار می شود که این جشنواره یکی از وسیع ترین جشنواره هایی است که در نوع خود برگزار می شود.
وی همچنین به برپایی جشنواره در 16 استان دیگر اشاره کرد و گفت: همزمان با برپایی جشنواره در کرمان 16 استان دیگر نیز درگیر این جشنواره می شود و آثاری که در 2 سال گذشته در عرصه سینمای دفاع مقدس تولید شده اند در این جشنواره به نمایش درمي آيد.
خزاعی همچنین به بخش های مختلف جشنواره اشاره  کرد و ادامه داد: در بخش بین الملل جشنواره ما بخش هایی چون بیداری اسلامی، ظلم ستیزی، عدالت خواهی و مبارزه با استکبار را پیش رو خواهم  داشت.
همچنین جشنواره در 9 کشور از 15مهر تا آخر آبان ماه برگزار می شود.
دبیر جشنواره همچنین به فیلم های سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت:
فیلم های سینمای دفاع مقدس در عرصه های بین المللی کم تر دیده شده اند و آن ها کمتر شاعد شهامت ها و دلیری های بزرگ مردان ایران بوده اند گرچه مردم کشورمان با اتفاقات 8 سالل جنگ تحمیلی به خوبی آشنایی دارند.
وی ادامه داد: 2 سال گذشته که جشنواره در کشورهای مختلف برگزار شده بازخورد بسیار خوبی در جهت ترویج فرهنگمان داشت. به همین جهت در این دوره نیز جشنواره در کشور هایی چون هند، کنیا، ارمنستان، ترکیه، مالزی، لبنان و كره شمالی برگزار خواهد شد.
خزاعی در پاسخ یه اینکه چرا جشنواره در استان کرمان برگزار می شود، گفت: با توجه به نظرات شورای سیاست گذاری این جشنواره، دو سال گذشته در تهران برگزار شد و امسال کرمان برای برپایی جشنواره انتخاب شد.
دبیر جشنواره تصریح کرد: شاید تا به امروز کمتر جشنواره بین المللی در استان کرمان برگزار شده باشد، با برگزاری این جشنواره 2 سالن سینمایی این استان مجهز شدند.
خزاعی همچنین به آثار ارسال شده در بخش های مختلف جشنواره اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 100 اثر در بخش های کوتاه، مستند، داستانی به جشنواره ارسال شده و 200 اثر در بخش بین المللی از 70 کشور جهان به دست ما رسیده است که هیأت انتخاب در بخش داخلی  12فیلم سینمایی، در بخش کوتاه 25 اثر و مستند 25 اثر را انتخاب کرده اند و همچنین بخش قلم طلائی جشنواره که مختص به فیلمنامه هاست.
دبیر جشنواره مقاومت همچنین به بخش جلوه گاه نور مربوط به شهدای ترور اشاره کرد و افزود: بالغ بر 17 هزار شهید ترور از اول انقلاب در کشور داریم که کمتر به آن ها پرداخته ایم ما خود قربانیان ترور هستیم که در این زمینه نیز بزرگداشت ها  و نشست های تخصصی برگزار خواهیم کرد.
خزاعی به قدمت 27 ساله این جشنواره اشاره کرد و گفت: اولین دوره جشنواره مقاومت 27 سال پیش برگزار شد که نشان از قدمت این جشنواره  می دهد اما امروز شرایط پیش آمده و کارگردانان ما کمتر در این زمینه فیلم ساخته و مسیر خود را عوض کرده اند.
وی همچنین به ضعف عمده سینمای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: تحریف شدن مضامین سینمای دفاع مقدس یکی از ضعف های عمده این سینما محسوب می شود. ضعف به این معنا که شما فیلم جنگی می بینید اما از هویت اسلامی و اعتقادی ما در آن خبری نیست.
وی در پایان خاطرنشان کرد: دوازدهمین دوره جشنواره بین الملل فیلم مقاومت و سینمای دفاع مقدس از 3 مهر تا 7 مهر ماه در استان کرمان برگزار مي شود و علاقمندان می توانند جدیدترین اطلاعات را از سایت جشنواره مشاهده کنند.

برچسب ها: جشنواره ، مقاومت ، خزاعی ، سینما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار