نظم حاکم در مراسم افتتاحیه سی امین جشنواره فیلم فجر و همچنین استقبال از آن نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده است.

محمد خزاعی دبیر جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص صدای نامناسب برح میلاد گفت: كيفيت صدای برج میلاد بحثی است که همه ساله وجود داشته و هیچ ارتباطی به مسوولان برگزاری جشنواره و افراد برج میلاد ندارد معماری برج میلاد معماری خاصی است و ستون های داخل آن صداها را دچار مشکل می کند.

وی افزود: امسال حدود یک ماه است که یک تیم کارشناسی برای برج میلاد کار کرده و صدا را دالبی کردند و استانداردسازی امسال خیلی بهتر از سال گذشته است.

خزاعی بیان کرد: برج میلاد، سالن سینما نیست و این از همکاری دوستان است که اجازه برگزاری این فیستوال را در برج میلاد داده اند و نباید انتظار 100% صدای دالبی بسیار خوب سینمای آزادی را داشته باشیم.

وی عنوان کرد: هر چیزی تعریف استاندارد خاص خود را دارد وقتی ما ظرفیت های خوب برج میلاد را برای برگزاری یک فستیوال قبول می کنیم امکان کمی نقص در کنار آن را هم باید بپذیریم.

خزاعي درباره نظم در برگزاری جشنواره فیلم فجر اظهار داشت: روز اول جشنواره در سال های گذشته شاهد مشکلات خاص زیادی بودیم در حالی که امسال مراسم افتتاحیه در کمال آرامش برگزار شد؛ فضاسازی، آرامش موجود، غرفه بندی و طراحی مختلف برای گروها و همچنین امسال برای اولین بار در برج میلاد و بعد از سال ها در سینمای رسانه جدول نمایشی داریم که چنین اتفاقی به هیچ وجه امکان نداشته که همه اینها نشان از نظم و آرامش دارد.

دبير جشنواره تصریح کرد: اشکالاتی به طور طبیعی وجود دارد و روز اول جشنواره است و نباید انتظار داشته باشیم که همه کارها روتین و مرتب پیش برود در مقایسه با سال های گذشته کارهای صورت گرفته در سالوهای گذشته بی سابقه بوده و استقبال از مراسم افتتاحیه جشنواره نسبت به سال های قبل جای تعجب دارد.

خراعی در خصوص اینکه موافق پخش بازی فوتبال در برج میلاد بوده است، عنوان کرد: من موافق بودم که به هیچ فیلمی ضربه نخورد نمایش هر فیلمی در این ساعت قطعا تهیه کننده و عوامل آن فیلم را به اعتراض وامی داشت که قطعا با برنامه ریزی که از قبل صورت گرفته بود کاری انجام دادیم که دوستان در این ساعت فوتبال تماشا کنند که فضا و شور و نشاط ایجاد شده دوست داشتی و خوب بود.

وی افزود: مهم ترین مسئله ای که برای آن نگران بودیم اینکه خدای ناکرده به فیلمی ضربه نخورد و این اقدام فقط در جهت این بود که حقی از فیلم سازان ضایع نشود.

خراعی درخصوص تطابق چشم انداز ترسیم شده وی با آنچه که در مراسم افتتاحیه فیلم فجر بود، گفت: هدف ما ایجاد فضایی بر مبنای احترام به اعضای اصلی خانوده سینمای ایران بود با نگاه به افتتاحیه های بی رمق و بدور از جذابیت همه جشنواره ها در ايران و فسیتوال ها، ‌امسال شاهد افتتاحیه جذابی برای خانواده سینمای ایران بودیم.

وی خاطرنشان کرد: حضور چهره ها و کارگردانان متفاوت حاکی از برگزاری با شکوه مراسم افتتاحيه جشنواره فجر بود که امیدواریم در سال های بعد شکوه بیشتری داشته باشد./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار