معاون وزیر کشور لیبی عاملان حمله به مقر کنسولگری آمریکا در بنغازی را که به کشته شدن سفیر آمریکا در لیبی و سه تن دیگر از کارکنان کنسولگری انجامید هواداران معمر قذافی خواند و اعلام کرد دو نفر از چهار آمریکایی کشته شده در بنغازی نیروی امنیتی بودند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری البشیر، "ونیس الشریف" در کنفرانس مطبوعاتی امروزش گفت: در این هجوم کنسولگری آمریکا نیز بی احتیاطی کرد زیرا آنان از قبل می دانستند قرار است چنین تجمعی برگزار شود و چنین اتفاقاتی در کشورهای عربی کاملا قابل پیش بینی است.

این مقام لیبیایی گفت زمانی که کارمندان قصد خروج از منزل را داشتند افراد مسلح اقدام به تیراندازی کردند و تبادل آتش صورت گرفت که به کشته شدن دو نیروی امنیتی آمریکا و دو تن دیگر منجر شد.

الشریف افزود: با همه دشواری هایی که در مسیر تحقیقات در این حادثه وجود دارد اما تحقیقات ما از شب گذشته و با هدف شناسایی عوامل اصلی حمله به کنسولگری آغاز شده است اما آنچه پیداست اینکه بقایای رژیم سابق از این فرصت سوء استفاده کردند و به نظر می رسد این اقدامشان، اقدامی تلافی جویانه در تحویل عبدالله سنوسی مدیر سرویس اطلاعاتی رژیم قذافی به طرابلس بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار