مردم آمریکا می خواهند بدانند که ثمره این حمله ها پس از 11سپتامبر چه بود؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، لئون پانتا وزیر دفاع آمریکا از محل بنای یادبود قربانیان حادثه یازدهم سپتامبر در پنسیلوانیا و محل سقوط هواپیمای پرواز شماره نود و سه دیدار کرد.
پانتا پس از دیدار از این محل گفت: ما امروز بار دیگر در اینجا گرد هم آمده ایم تا عهد خود را با قربانیان یازدهم سپتامبر تجدید کنیم و عهد ما این است که به خانواده قربانیان این حادثه و تمام آمریکایی ها این قول را می دهیم که در برابر هرگونه حمله و تهدید به کشورمان گوش به زنگ باشیم و از آن جلوگیری کنیم.
باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز به مناسبت یازدهمین سالگرد حادثه 11 سپتامبر، بیانیه ای را برای ابراز همدردی با خانواده قربانیان آن اعلام کرد. کنگره ایالات متحده، این روز را به نام روز ملی وطن دوستی و خدمت و یادبود قربانیان نامگذاری کرده است.

 


اوباما در این بیانیه اعلام داشت: وقتی که ما از یازده سپتامبر حرف می زنیم، قهرمانان و خانواده قربانیان آن روبه روی ما هستند که در یکی از تاریکترین و تلخ ترین لحظه های تاریخ کشور ما، وجود داشته اند. من همه آمریکایی ها را دعوت به شفقت و مهربانی و خدمت به جامعه خود می کنم.
کنگره ایالات متحده آمریکا در دسامبر سال 2001، روز یازدهم آن را به نام روز میهن پرستی نامگذاری کرد و در آوریل سال 2009 کنگره درخواست کرد این روز به نام روز ملی خدمت و یادبود نیز به رسمیت شناخته شود.
در چنین روزی برج های دوقلوی تجارت جهانی ایالات متحده در نیویورک سیتی، هدف چهارحمله قرار گرفت که در حدود 3.000 نفر کشته شدند. هنوز سوال های بی جواب بسیاری در رابطه با چگونگی این حمله ها وجود دارد.
اما پس از این حادثه، اندیشکده های آمریکایی به تحلیل موضوع پرداختند و نگرش مردم آمریکا نسبت به سیاست‌های دولت و دولتمردان این کشور را سنجیدند. دیدگاه مردم نسبت به رهبری سیاسی این کشور، در مجموع، منفی بوده و مردم سیاست های دولتشان را برای سلامت کشور، خطرناک می دانستند.
جورج بوش رئیس جمهوروقت آمریکا که خود به نوعی طراح و بازیگر اصلی سناریوی حادثه یازده سپتامبر بود، در تاریخ 20 سپتامبر 2001، نیروهای القاعده را بهانه خود قرار داد و به مردم آمریکا اعلام کرد خود را برای جنگ آماده کنند. وی گفت: گروه القاعده به رهبری اوسامه بن لادن، سرکرده افراطی عربستانی مسئول این حوادث بوده است.

 


در اکتبر همان سال، آمریکا جنگ افغانستان را آغاز کرد. نیروهای آمریکایی وارد این کشور شدند و به کمک نیروهای ائتلافی خود، شهرها و استان های مهم افغانستان را به قبضه خود درآوردند.

 


در نوامبر 2001، نیروهای طالبان از کابل فرار کردند. جنگ میان نیروهای آمریکایی و افغان اوج گرفت، سپس بن لادن از کابل فرار کرد.
پس از آنکه جورج بوش، افغانستان را به خاک و خون کشید، از کمیته اقتصادی بین المللی خواست تا برای بازسازی افغانستان اقدام کند.

 


هنوز جنگ افغانستان ادامه داشت که جورج بوش به بهانه مبارزه با تروریست و پیدا کردن سلاح های کشتارجمعی به عراق حمله کرد و بدین ترتیب در پرونده کاری خود آغاز دومین جنگ را به ثبت رسانید. بعضی از کارشناسان معتقدند که این حمله برای تغییر مسیر توجه ها از افغانستان به سمت عراق بود.
دونالد رامسفلد وزیر دفاع دولت بوش، در ماه می 2003 اعلام کرد که "جنگ بزرگ" در افغانستان به پایان رسیده است. اما افغانستان به خصوص مناطق جنوبی آن هرگز از حمله های انتحاری و بمب گذاری ها، پس از حمله آمریکا در امان نماند.

 

دونالد رامسفلد وزیر جنگ وقت امریکا


" علاوه بر افزایش خشونت ها و فعالیت های تروریستی، یکی از نتایج دیگری که حمله آمریکا به افغانستان داشت، دو برابر شدن کشت خشخاش و تولید تریاک در این کشور بود. توماس اسکوئیچ مسئول مبارزه با موادمخدر در وزارت امورخارجه آمریکا، در جولای 2007 به نیویورک تایمز گفت: تولید مواد مخدر در افغانستان به وسیله طالبان و رئیس جمهور منتخب این کشور حامد کرزاری حمایت می شود. گزارش های سازمان ملل هم نشان داد که افغانستان پس از حمله آمریکا، تبدیل به تولید کننده 93 درصد از نیاز مواد مخدر کل دنیا شده است.

 


در جولای 2008 باراک اوباما کاخ سفید را در دست گرفت و اولویت سیاست خارجی خود را بر مبارزه با القاعده و طالبان قرار داد. اوباما 17.000 سرباز آمریکایی را وارد افغانستان کرد. مدتی بعد اوباما اعلام کرد: برای حفظ امنیت کشور خود 30.000 سرباز دیگر را در تابستان 2010 به افغانستان می فرستیم که تعداد سربازان ما در افغانستان جمعا به 100.000 نفر می رسد.

 


حال مردم آمریکا می خواهند بدانند که ثمره این حمله هاپس از 11سپتامبر چه بود؟
گلوبال ریسرچ، روزنامه آمریکایی، دولت واشنگتن و دست عاملان آن را پشت پرده حوادث یازده سپتامبر می بیند.
به گزارش گلوبال ریسرچ، امروز در 11 سپتامبر 2012 با آگاهی بیشتر درباره این حادثه یک قدم به سمت آگاهی و فهم آنچه در همچنین روزی رخ داد برمی داریم تا در واقع بدانیم آمریکا چه چیزی را با نام به اصطلاح "عدالت" و مبارزه با "تروریسم" شروع کرد. مردم جهان هنوزهم تاوان این جنگ را که براساس دروغ و هزینه های آن سرسام آور بود را می دهند.
پس از گذشت یازده سال، هنوز هم در داستان های مقامات آمریکایی القاعده و طالبان قرار گرفته اند. جورج بوش و اوباما هنوز هم مدعی هستند که معمار حوادث 11 سپتامبر و مسئول دزدیدن هواپیماها، این گروه است.
به همین علت است که گفته می شود، آمریکا دستمزد "جنگ جهانی برای تروریسم" را تحت امر دکترین پنتاگون مبنی بر " جنگ پیشگیرانه" می پردازد.
اما در حقیقت اوسامه بن لادن مامور مخفی سیا CIA بود و همین سازمان وی را پرورانده بود. پس از مدتی بن لادن برعلیه سیا شد و همین امر آغازگر جنگ افغانستان بود. براساس گفته های راوی در واشنگتن: مردم آمریکا تاوان سنگین تغییر رویکرد بن لادن را دادند. این جنگ برای مردم آمریکا هیچ ثمری جز کشته شدن سربازان و هزینه های سنگین بر اقتصاد کشور نداشت.


 


برچسب ها: سپتامبر ، حمله ، آمریکا ، مردم ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار