براساس تحقيقات بعمل آمده این توپ عظيم ماگما فوق العاده است و اندازه آن 15 برابر استادیوم المپیک در لندن است.

به گزارش خبرنگار دانش های روز باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاریANSA ایتالیا بخش علم و تکنولوژي، توپ عظیمی از ماگما، 15 برابر استادیوم بزرگ المپیک در لندن،در زیر آتشفشان Santorini یونانی تورم کرده است.
 
اين توپ عظيم از ماگما در زیر آتشفشان Santorini یونانی تورم کرده است به طوری که سطح جزیره، از ژانویه 2011 تا آوریل 2012 ،14- 8 سانتي متر در یک سال مطرح شده است.
 
این پدیده ای است که در مجله علوم طبیعت شرح داده شده، و با توجه به تحقيقات کارشناسان دانشگاه آکسفورد انگلستان که اعلام کردند به احتمال زیاد یک فوران جدیدو یک رویداد گذرا است.
 
بر اساس نظرسنجی آشکارسازهای مبتنی بر زمینه ها و تصاویر رادار ماهواره ای GPS، محققان دریافتند که در عرض یک سال اتاق ماگما آتشفشان با 10-20 میلیون متر مکعب از ماگما پر شده بود.  
 
این کشف، به محققان در درک بهتر فعالیت های درونی این آتشفشان، که 3600 سال پیش از فوران فاجعه بار بوده است که در چندين متري زير جزیره Santorini قرار دارد، کمک کند.
 
محققان در این آتشفشان و پس از آن در ژانویه سال 2011، مجمع الجزایر که بخشی از جزیره Santorini است ، گروهی از زمین لرزه های کوچک، احساس می شد که بعضی از آنها آنقدر ضعیف است که فقط توسط لرزه نگاری قابل تشخیص هستند.
 
کارشناسان می گویند : اولین نشانه از فعالیت های آتشفشانی در طول 25 سال تشخیص داده شده از میدان بازدیدکننده در سال 2011 انجام شده است، نشان داد که بسیاری از ساکنان از یک تغییر در رفتار آتشفشان آگاه بودند.'' 




 
یکی از نویسندگان، میشل پارک'' راهنماهای تور افزود: برای مثال، تغییر در مقدار گاز، که بطور قابل توجه با بوی قوی از بالا منتشر شده ، و یا تغییر در رنگ از آب در خلیج در اطراف جزایر، مردم محلی که در رستوران در جزیره Thera کار می کنند و با این حال، آنها از فعالیت های لرزه ای آگاه هستند.
 
 دیوید پيل، از دانشگاه آکسفورد، مي گويد: چالش این است که درک چگونگي اطلاعات تأثير گذار بر رفتار آتشفشان با دانش بر اساس مطالعات انجام شده از فوران های باستانی ترکیب شده است."  
 
آتشفشان بسیار کمی وجود دارد، این کارشناس میگوید: «ما باید اطلاعات دقیق در مورد تاریخ گذشته خود را بدست آوريم."/عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.