طي روزهاي اخير قيمت دلار در بازارهاي داخلي افزايش چشمگيري داشته به طوري که طي روز گذشته قيمت دلار به بالاترين حد خود در تاريخ ارز کشور رسيد.

فرهاد نيلي رئيس پژوهشکده پولي و مالي بانک مرکزي در حاشيه نشست بررسي راهکارهاي حساب هاي بانکي کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: تحولات ماه هاي اخير بازار ارز نشان مي دهد که ايجاد ثبات در اين بازار نيازمند همدلي و همراهي همه مسئولان است ضمن آنکه برخي از عوامل ايجاد ثبات و حتي بي ثباتي بازار ارز در دست بانک مرکزي نيست بلکه عواملي خارج از حيطه فعاليت بانک مرکزي باعث ايجاد بي ثباتي طي ماه هاي اخير در بازار ارز کشور شده است که بايد اقدامات جدي براي کنترل اين عوامل از سوي مسئولان به مرحله اجرا گذاشته شود.

وي تصريح کرد: ثبات در بازار ارز به طور حتم نقش موثري در کنترل نرخ تورم دارد زيرا تحولات اخير بازار ارز نشان داده که اين سير صعودي نقش موثري در افزايش تورم و بالاخص گراني هاي اخير دارد.

رئيس پژوهشکده پولي و مالي بانک مرکزي ادامه داد: بانک مرکزي تمام توان خود را براي کنترل نرخ ارز به کار گرفته تا اين بازار آشفته را بتواند به خوبي مديريت و کنترل کند که تاکنون به علت وجود عوامل ديگر اين موضوع به طور کامل نتوانسته اثرات خود را در بازار نشان دهد./عب
برچسب ها: ثبات ، بازار ، بانک مرکزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار