نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه متخصصان ايراني دانش و تكنولوژي توليد تجهيزات پزشكي را دارند، گفت:‌ دولت با حمايت و برنامه‌ريزي مناسب مي‌تواند سرمايه‌گذاران را در بخش توليد مديريت كند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان؛سيدراضي نوري  با اشاره به شعار امسال مبني‌بر "توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني"، اظهار كرد: در زمينه توسعه بهداشت و بهبود سيستم درماني لازم است با برنامه‌ريزي مناسب پيش برويم تا با افزايش توليد داخلي، قطع واردات تجهيزات پزشكي و همچنين ارتقاء كيفيت توليدات بومي مطابق با استانداردهاي جهاني به كشوري صادركننده در اين زمينه تبديل شويم.
 
وي افزود: اكنون زمينه براي توليد داخلي در كشور فراهم است و در زمينه توليد اقلام دارويي نيز به پيشرفت‌هاي قابل توجهي رسيده‌ايم، در نتيجه در بخش مهندسي پزشكي و توليد داخلي تجهيزات پزشكي هم مي‌توانيم به پيشرفت‌هاي خوبي دست پيدا كنيم.

 نوري تصريح كرد: شركت‌ها و برندهايي در بخش توليد تجهيزات پزشكي در كشور وجود دارد كه اگر به‌خوبي حمايت شوند و كيفيت توليدات آن‌ها افزايش يابد، علاوه بر تامين نياز داخلي كشور مي‌توانيم به يك صادركننده با كيفيت در جهان تبديل شويم. ‌
وي افزود:دولت مي‌تواند ميزان ارزي را كه براي وارد كردن تجهيزات پزشكي هزينه مي‌كند، براي حمايت از توليدكنندگان داخلي هزينه كند تا از خروج ارز از كشور جلوگيري و زمينه اشتغال جوانان در كشور فراهم شود.

 نماينده مردم شوش در مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان كرد: همچنين با اعطاي تسهيلات مناسب به توليدكنندگان و مهندسان پزشكي مي‌توان در مدت زمان نه چندان دور شاهد توليد بسياري از تجهيزات مورد نياز در داخل كشور باشيم؛ ايران مي‌تواند در زمينه توليد تجهيزات پزشكي و دارو به كشوري نمونه در جهان تبديل شود./ب
 
برچسب ها: ایران ، صادر کننده ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.