هسته های تروریستی پنهان امارات در خاک ایران، كارگردانان بدتر از سگ رفتار مي كنند، برخورد پلیس با مزون‌های زیرزمینی، نطق رئیس پلیس دبی دوباره باز شد، تغییر استانداران خللی در ضوابط انتخابات ایجاد نمی‌کند، ابتكار ويژه سايت حق العمل كار در جعل خبر، نخستین زن در عربستان به عالی ترین سمت دیپلماتیک منصوب شد، به شعور سياسي ملت توهين شد و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های سه شنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز سه شنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

آب اصولگراي معتدل با فتنه گر در يك جوي نمي رود

يك عضو حزب اعتمادملي از هاشمي رفسنجاني خواست ليدري يك مثلث با حضور خاتمي و ناطق را در انتخابات رياست جمهوري سال آينده برعهده بگيرد.

محمدرضا خباز ضمن 2 مصاحبه با باشگاه خبرنگاران و مهر گفته است: هاشمي نه به معناي كامل اصولگراست و نه اصلاح طلب بلكه مجموعه نيروهاي معتدل دو طيف را قبول دارد و با آنان در ارتباط است.

خباز با اشاره به تشكيل مثلث انتخاباتي هاشمي، ناطق و خاتمي، افزود: براي برگزاري هر چه باشكوه تر انتخابات و به ميدان آمدن تمامي نيروها بايد مثلث انتخاباتي ناطق، هاشمي و خاتمي تشكيل شود.

اين اصلاح طلب و نماينده سابق مجلس گفت: هاشمي رفسنجاني، ناطق و خاتمي تجربه مديريت در سطوح عالي را دارند و هاشمي به عنوان فردي فراجناحي، ناطق به عنوان اصولگرايي معتدل و خاتمي هم به عنوان اصلاح طلبي معتدل در روئوس اين مثلث حضور خواهند داشت.

عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي خاطر نشان كرد: ممكن است از ميان اين سه نفر، كانديداي رياست جمهوري هم انتخاب شود اما اين مسئله بايد براساس اتفاق نظر آنان باشد.

وي با بيان اينكه اصلاح طلبان تاكنون هيچ نشست مشتركي براي انتخابات نداشتند و تصميمي اتخاذ نكرده اند، گفت: هاشمي بايد سكاندار انتخابات باشد و مجموعه نيروهاي دلسوز را دور هم جمع كند.

وي در توضيح مثلث هاشمي، ناطق نوري و خاتمي گفت: اين سه شخصيت مي توانند ليدري احزاب در زمان انتخابات را به عهده بگيرند و با جمع بندي از شرايط عمومي كشور وفاق ملي ايجاد كنند.

وي افزود: اين مثلث اگر به صحنه بيايد با هم افزايي كه با يكديگر دارند مي توانند با هماهنگي ديگر نيروها و شخصيت هاي انقلابي فردي ولايي و متعهد را براي رياست جمهوري انتخاب كنند.

اظهارات خباز درباره ولايي و متعهد موخر كردن فردي مانند خاتمي در حالي است كه خاتمي در برهه هايي بخشي از بار محافل تجديدنظرطلب و اسناد طلب را به دوش كشيد. از سوي ديگر اين تعبير «نيروهاي معتدل دو طيف اصولگرا و اصلاح طلب» تعبيري به عافيت مغشوش و غيرواقعي است چرا كه اصولگرايان معتدل مرزبندي روشني با فتنه انگيزي و ساختارشكني دارند حال كه طيف فعال جبهه اصلاحات نقش آخرين فتنه 88 بودند و طيف منفعل آنها نيز حاشيه امنيت را انتخاب كردند و بنابراين اعتدال بعد از حوادث سال 88 دقيقا بر مبناي موضع صريح در برابر آشوب طلبان و براندازان معنا پيدا مي كند.

اصولگرايي و اصلاح طلبي حقيقي در قاموس جمهوري اسلامي ضوابط روشني دارد كه با اصول ستيزي و فسادگري قابل جمع نيست. البته آن حكيم بزرگ مي گويد «شيربي يال و دم و اشكم كه ديد / اين چنين شيري خدا هم نافريد»، اما برخي محافل سياسي نظير اصلاح طلبان منش هاي شترمرغي - نه اين و نه آن، هم اين و هم آن- را بيشتر مي پسندند و به همين دليل هم پس از شكست فتنه گران نقابدار در فتنه 88 معتقدند بايد التقاطي از عناوين اصولگرايي و اصلاح طلبي را بدون احراز لوازم آن دست و پا كرد.


ابتكار ويژه سايت حق العمل كار در جعل خبر

اقدام يك سايت حق العمل كار در جعل خبر و سخنراني تعجب ناظران رسانه اي را برانگيخت.

سايت بازتاب كه سابقه طولاني در تحريف و شانتاژ و منفي بافي عليه نظام به نيابت از محافل فتنه گر دارد، اخيرا در خبري مدعي شده بود دكتر مسعود اسداللهي كارشناس مسائل منطقه در جلسه بسيج اساتيد كشور در مشهد مقدس سخنراني كرده و گفته كه «در سوريه درست عمل نكرديم». اين خبرسازي آميخته با وقاحت در حالي است كه دكتر اسداللهي در بيروت اقامت دارد و اساسا در همايش بسيج اساتيد در مشهد حضور نيافته تا چه رسد به اين كه پيش بيني سقوط بشار اسد را در آنجا مطرح كرده و سياست جمهوري اسلامي در قبال سوريه را اشتباه خوانده باشد!!

در پي اقدام سايت بازتاب، دكتر اسداللهي در توضيحي نوشت: اينجانب مسعود اسداللهي متن خبر و گزارش منتشر شده در سايت «بازتاب امروز» (كه ظاهرا از سايت هاي فيلتر شده مي باشد) در خصوص سخنراني در جلسه بسيج اساتيد و حمله به سياست خارجي ايران در مورد بحران سوريه را به شدت تكذيب كرده و به اطلاع عموم مي رسانم كه نه تنها هيچگونه سخنراني و يا ارائه تحليل در جلسه بسيج اساتيد كشور در شهر مقدس مشهد انجام نداده ام بلكه حتي حضور فيزيكي هم در آن جلسه نداشته ام. علاوه بر اين، مطالب مطرح شده در آن گزارش را صحيح نمي دانم. متاسفانه خبرنگار سايت مزبور با جعل خبر و نسبت دادن مطالب بي اساس به اينجانب، مرتكب يك جرم رسانه اي گشته كه قابل پيگيري در دادگاه ذي صلاح مي باشد.

گفتني است سايت ضد امنيتي مذكور پس از تعطيلي سايت فتنه گر «آينده» فعال شده و دست اندركاران آلوده آن صرفا عنوان سايت را عوض كرده اند. اين شبكه داراي بده بستان كاملا روشني با رسانه هاي ضد انقلاب و فتنه گر نظير بالاترين، راديو فردا، كلمه، جرس و... مي باشد.


نقش عمله اپوزيسيون در كنترات كانادا و اسرائيل

يك پايگاه اينترنتي فتنه گران از طيف هاي همسو خواست در ماجراي تعطيلي نمايشي سفارت كانادا در تهران مراقب باشند به شكل علني در جبهه اسرائيل قرار نگيرند.

تارنماي «سفيران سبز اميد» كه توسط شماري از عناصر فراري فعاليت مي كند، مي نويسد: متأسفانه هر حركتي كه از سوي كشورهاي غربي در برخورد با ايران صورت مي گيرد با حمايت برخي ايرانيان مواجه مي شود و براي شنيدن هر قطعنامه و تهديد و تحريمي عليه ايران هورا مي كشند و با بسته شدن سفارتي، كف و سوتشان به هوا مي رود.

اين سايت با بيان اينكه «با بسته شدن سفارت كانادا در تهران بار ديگر شاهد همان داستان هميشگي ذوق زدگي اين دسته از مخالفان حكومت هستيم»، نوشت: «تأثيرپذيري سياست خارجي دولت كانادا از سياستهاي اسرائيل خصوصاً در حوزه خاورميانه تا اندازه اي است كه برخي «بنيامين نتانياهو» را وزير امور خارجه واقعي كانادا مي خوانند و معتقدند دولت كانادا سياستگذاري در امور خاورميانه خود را به «اورشليم» كنترات داده است. با اين تفاسير و با در نظر گرفتن تحركات چند هفته گذشته اين دولت براي همراه كردن ديگر كشورها عليه ايران، پي بردن به دلايل اصلي پشت پرده قطع روابط ديپلماتيك و تعطيلي سفارت كانادا را آسانتر مي نمايد. پيام تبريك نخست وزير اسرائيل كه تنها چند ساعت پس از اعلام رسمي قطع روابط صادر شد نشان داد كه اين اقدام تا چه اندازه باعث شادماني دولت متبوعش شده است و قرار دادن ايران در ليست محور شرارت عملاً مرهمي شد بر ناكامي هاي چند هفته گذشته اسرائيل در جلب نظر مثبت مقامات آمريكايي.» يادآور مي شود اخيراً توني بورمن رئيس سابق تلويزيون ملي كانادا (CBC) با انتقاد از موضع صهيونيستي دولت كانادا عليه ايران گفته بود: ظاهراً ما وزير خارجه جديدي پيدا كرده ايم به نام بنيامين نتانياهو(!)

همچنين گلوبال ريسرچ در تحليلي تصريح كرده بود كانادا با اقدام اخير چوب حراج به حيثيت خود زده است.

گلوبال ريسرچ مي نويسد: ليندا مك كگ يكي از نويسندگان معروف كانادايي زماني در كتاب خود با نام «كانادا و امپراطوري آمريكا» همه چيز را در مورد خدمات بي شائبه دولت كانادا به واشنگتن به بحث گذاشته بود و ثابت كرده بود كه شراكت و همياري سياسي كانادا با آمريكا چگونه روح و سنت اين كشور را از آنها گرفته و اوتاوا را درعمل به نوكر آمريكايي ها تبديل كرده است.»

در ادامه اين تحليل آمده است: «از زمان روي كارآمدن «استفن هارپر» به عنوان نخست وزير در كانادا، اطاعت از اوامر واشنگتن در دولت اين كشور تشديد شده است. كانادايي ها كه همواره سعي مي كردند در موضوعات مرتبط با اسرائيل موضعي عادلانه را اتخاذ كنند، از زمان روي كارآمدن هارپر عملاً به مدافع سرسخت اسرائيلي ها تبديل شده اند. هارپر در سال 2006 و در جريان جنگ اسرائيل عليه لبنان، بمباران مناطق بي دفاع و زنان و كودكان را سياستي منطقي از جانب اسرائيل خواند و حمايت كرد.


دفاع منافقانه محسن كديور از قاتلان دانشمندان هسته اي كشور

چند عضو حلقه لندن به بهانه حمايت از مخالفان سياسي جمهوري اسلامي، مدعي شدند ايران «مخالفان سياسي» را اعدام مي كند.

محسن كديور، عبدالعلي بازرگان و حسن يوسفي اشكوري كه سايت جرس را اداره مي كنند در نوشته مشتركي به همراه دو تن ديگر (مهدي ممكن و صديقه وسمقي)، با بيان اينكه «در اسلام چيزي با ارزش تر و محترم تر از جان انسان معرفي نشده» مدعي شدند: يكي از عناويني كه حكومت همواره براي حذف و اعدام مخالفان خود از آن به ناروا بهره برده اند، عنوان محاربه است. قانون مسما به مجازات اسلامي مخالفان جمهوري اسلامي را با عنوان محارب مستحق مجازات هاي سنگين از جمله اعدام دانسته است در حالي كه مخالف سياسي غيرمسلح را به ويژه اگر مرتكب اخافه و جنايت نشده باشد، هرگز با چنين عنواني نمي توان اعدام كرد.

در ادامه اين نوشته از جمهوري اسلامي خواسته شده تا در امر دماء و جان شهروندان اكيدا احتياط كنند و حكم صادره اعدام براي شهروندان مخالف سياسي به اتهام محاربه لغو شود.

نكته جالب در اين نوشته ادعاي فاقد سند و مصداق است.به عبارت ديگر تيم كديور كه سابقه متواتري در نشر اكاذيب و جنجال عليه جمهوري اسلامي و نهايتا فاكتور كردن اين اقدامات براي محافل غربي دارد، تعمدا براي ادعاي گزاف خود حتي يك سند و مدرك ارائه نكرده كه جمهوري اسلامي براي كدام مخالف سياسي خود اتهام محاربه و حكم اعدام صادره كرده است؟ علت اين امر نيز روشن است چرا كه نه تنها براي هيچ مخالف سياسي در ايران به صرف مخالفت حكم اعدام صادر نشده بلكه عناصر ياغي و آشوب برپاكني هم هستند كه بسترساز جنايات انجام گرفته در بحبوحه فتنه 88 نقش آفريني كردند اما با اغماض و رأفت مواجه شدند.

از سوي ديگر مي توان پرسيد براي چه كساني و كدام مخالف سياسي حكم اعدام صادر مي شود. طبق قانون غير از مرتكبين قتل عمد و قاچاقچيان عمده موادمخدر، اعضاي گروهك هاي تروريستي مستوجب مجازات اعدام هستند. البته اتهام محاربه صرفا متوجه اعضاي گروهك هاي تروريستي و كساني است كه دست به جنايت و ترور به قصد ارعاب و براندازي شوند بنابراين جا دارد بپرسيم طي ماه هاي اخير غير از اشرار آدم كش و قاچاقچياني كه محكوم به اعدام شده اند، چه كسان ديگري حكم اعدام گرفته اند؟

مرور اخبار نشان مي دهد كه عناصر محكوم به اعدام به اتهام محاربه، دو گروه-اعضاي گروهك هاي تروريستي نظير منافقين و پژاك و شماري از تروريست هاي همكار موساد كه در ترور سبعانه دانشمندان هسته اي نقش داشته اند- بوده اند و بنابراين سوال از آقاي كديور اين است كه وي و هم قطارانش چه سر و سرّي با سازمان هاي تروريستي منافقين و پژاك و سرويس جاسوسي رژيم صهيونيستي دارند كه از جنايتكاران مزدور آنان حمايت مي كنند؟ آيا تقسيم كاري ميان اينها و تروريست هاي موساد برقرار است؟ و با اين وصف آقاي كديور چرا وقتي متهم به همكاري با برخي محافل صهيونيستي مي شود، قيافه آدم هاي غيرتي را مي گيرد و انكار مي كند؟!

يادآور مي شود در جريان فتنه 8 ماهه سال 88 ده ها شهروند در حوادث مختلف جان باختند كه خون همه آنها نيز به گردن تحريك كنندگان آشوب و فتنه- از جمله حلقه لندن- سنگيني مي كند در حالي كه آنها هنوز مجازات نشده اند. قرآن كريم درباره فتنه گران به تصريح مي فرمايد «الفتنه اكبر من القتل» و «الفتنه اشد من القتل» ؛ فتنه از قتل بزرگ تر و شديدتر است.

شايان ذكر است محسن كديور چند سال پيش با اغواي آقاي منتظري توانسته بود از وي فتوايي عليه فناوري هسته اي و مسئوليت كشورهاي ديگر در صورت عدم تمكين يك كشور در اين باره بگيرد كه مورد استقبال گسترده محافل صهيونيستي قرار گرفت.


كارگردانان بدتر از سگ رفتار مي كنند

بازيگر آواره ايراني (گ.ف) اين روزها براي مطرح شدن به هر كاري دست مي زند. اين بازيگر كه در شرايط نامناسبي در فرانسه به سر مي برد در تازه ترين مصاحبه خود با نشريه انگليسي گاردين به كارگرداناني كه او را در سينماي ايران مطرح كرده اند نيز رحم نكرده و ضمن متهم كردن آنان گفته است: «اصغر فرهادي مرا شكنجه مي كرد، او در حالي كه پرده گوش من سوراخ شده بود اجازه نداد براي مداوا به بيمارستان بروم.»

او درباره كارگردانان ايراني كه با آنها كار كرده است به خبرنگار اين نشريه گفت: «من از هر فيلمي زخمي در بدن دارم، آنها بدتر از سگ با تو رفتار مي كنند. تو بايد مانند برده كار كني.» اين بازيگر كه با خيال خام پيوستن به اقيانوس هاليوود پس از حضوري 10 دقيقه اي در فيلم Body Of Lies كشور را ترك كرد اكنون به فاضلاب تمدن غرب رضايت داده و در فيلم هاي مستهجن و بي اعتبار با كارگرداناني دست چندم ايفاي نقش مي كند. او كه اين روزها به شدت سرخورده و منزوي به نظر مي رسد تقريبا دست به هر كاري مي زند تا به نحوي تحت پوشش خبري رسانه ها قرار گيرد، از نوازندگي و خوانندگي و مانكني گرفته تا ارائه تحليل هاي عجيب و غريب سياسي و...


روزنامه خراسان:

ابلاغ جديد احمدي نژاد براي جاسبي

بر اساس ابلاغ جديد محمود احمدي نژاد رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي که بر اساس تصميم جلسه شماره 714 اين شورا اتخاذ شده، عبدا... جاسبي رئيس سابق دانشگاه آزاد به عنوان يکي از اعضاي جديد شوراي اسلامي شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشي کشور انتخاب شده است تا در کنار افرادي چون محمدمهدي زاهدي، حسينعلي شهرياري، حجت الاسلام محمدي عراقي، عبدالحسين خسروپناه و سيدمحمود نبويان در اين شورا به فعاليت بپردازد.


دردسرهاي افزايش بودجه پرسنلي شرکت هاي دولتي

در حالي که هيئت دولت در هفته هاي آخر سال گذشته با ارسال مصوبه اي به همه دستگاه‌هاي اجرايي، موافقت خود را با افزايش بودجه پرسنلي سال 1390 شرکت‌هاي دولتي اعلام کرده بود و اين موضوع باعث خوشحالي کارمندان اين بخش از قوه مجريه شد، گفته مي شود اجراي اين مصوبه به علت رعايت نکردن بند 79 قانون بودجه سال گذشته، با مشکلات مختلفي در اجرا مواجه شده است.


خباز: هاشمي بايد سکاندار انتخابات باشد

محمدرضا خباز عضو شوراي مرکزي حزب اعتماد ملي نيز در گفت وگو با مهر با بيان اين که هاشمي رفسنجاني نبايد کانديداي رياست جمهوري شود، گفت: بايد مثلثي توسط هاشمي رفسنجاني، ناطق نوري و سيدمحمد خاتمي به منظور ايجاد وفاق ملي و انتخاب فرد اصلح براي انتخابات رياست جمهوري تشکيل شود.

وي همچنين در واکنش به اخبار و پيشنهاداتي مبني بر کانديداتوري هاشمي رفسنجاني در انتخابات گفت: هاشمي بايد سکاندار انتخابات رياست جمهوري ۹۲ باشد و مجموعه اي از نيروهاي دلسوز نظام را دور هم جمع کند تا با هماهنگي وي يک فرد باسابقه و پخته در سياست به عنوان کانديدا به مردم معرفي شود.

در همين حال مجيد محتشمي سخنگوي جبهه اصلاح طلبان از جلسه انتخاباتي اين جبهه براي انتخاب کانديداي رياست جمهوري در هفته جاري خبر داد و گفت: کانديداي رياست جمهوري جبهه اصلاح طلبان اين هفته مشخص مي شود و جبهه اصلاح طلبان مستقل از شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات عمل مي کند.


روزنامه تهران امروز:

تاكيد آيت‌الله مكارم شيرازي بر استقلال حوزه هاي علميه

آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي در تازه‌ترين اظهارنظر شان بر استقلال حوزه‌ها تاكيد كردند. وي به شوراي عالي حوزه‌هاي علميه توصيه كرد كاري كنند كه بر روي پاي خود بايستند‌چرا كه اين مرجع تقليد شيعيان معتقد است كه اگر حوزه‌هاي علميه به دولت نيازمند باشند، سبب می‌شود که ملاحظاتی از سوی حوزه وجود داشته باشند.

آیت‌الله مکارم شیرازی كه با اعضاي شوراي عالي حوزه‌هاي علميه سخن مي‌گفت، با بیان اینکه حوزه‌های علمیه سراسر کشور چشم به این شورا دوخته‌اند، تصريح كرد: البته مقام معظم رهبری بر استقلال حوزه‌ تأکید دارند و حضرت امام (ره) نیز در جلسه‌ای با جامعه مدرسین حوزه بر این مسئله تأکید داشتند تا در صورتی که مشکلی در حوزه علمیه قم به وجود آمد، ‌ دیگر حوزه‌ها فعال باشند.

ولی چشم همه آنها به شما و راهنمایی‌های شماست و به شورای عالی به عنوان پناهگاه نگاه می‌کنند. آیت الله مکارم با بیان اینکه بنده گاهی مشاهده می‌کردم که برخی موسسات در مقابل خلاف‌کاری‌های دولت سکوت می‌کردند، گفت: ‌بعد‌ها که لیستی از نهاد‌هایی که از دولت در قالب بودجه‌های فرهنگی کمک می‌گرفتند، در رسانه‌ها منتشر شد، دیدم که نام این موسسات نیز در این لیست وجود دارد.

وی با اشاره به اشکالات موجود در این کار، گفت: نخستین مشکلی که در این عرصه وجود دارد‌، این است که آنها وابستگی پیدا کردند و سبب شد که نتوانند حرفشان را بزنند؛ مسئله دیگر اینکه در حال حاضر هم به مشکل بر خورده‌اند؛ به طوری که بودجه آنان قطع و اسامی آنها را بر ملا کردند. این مرجع تقلید، خطاب به اعضای شورای عالی گفت: کاری کنید که اگر حوزه هم منابعی نیاز دارد، بتوانیم منابع را تأمین کنیم، وجوهات شرعیه برای شهریه طلاب است، ولی برای ساخت و ساز‌ها و... باید خودمان منابع داشته باشیم.


تغییر استانداران خللی در ضوابط انتخابات ایجاد نمی‌کند

موج تغييرات اخير استانداران كشور و شائبه انتخاباتي بودن آن باعث شد كه حتي استانداران همسوي دولت نيز درصدد توجيه آن بر بيايند.

مرتضي تمدن استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و تغییراتی که در استانداران صورت می‌گیرد این آموزش‌ها چگونه خواهد بود، گفت: امور مربوط به آموزش‌ها و قوانین اموری نیست که بستگی به شخص و فرد داشته باشد بلکه در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط به انتخابات تدوین و آماده شده و بخشی از آن موجود و بخش دیگر نیز موجود خواهد شد، از این رو قائم به شخص نیست و یک مجموعه و سیستم منسجم است که مورد تدریس و آموزش قرار می‌گیرد.

وي در عين حال در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا برای برگزاری انتخابات یازدهم آمادگی دارید، اظهار داشت: بلافاصله بعد از اینکه اطلاعیه شماره یک را وزارت کشور صادر کرد باتوجه به ماموریت‌های تعریف شده فعالیت‌های دستگاه‌های وابسته به وزارت کشور شکل گرفت.

استاندار تهران با بیان اینکه مفهوم این مسئله موضوع آموزش است، تصریح کرد: از هم‌اکنون باید آموزش متولیان، مجریان و برگزار کنندگان در دستور کار باشد.


تهديد تروريستي عليه ايران

«ضاحی خلفان» رئیس پلیس جنجالي دوبی روز یک شنبه در مصاحبه با شبکه خبری العربیه مدعی شد، ایران در کشورهای جنوب خلیج فارس و از جمله امارات دارای هسته‌های تروریستی خفته است که در زمان معین فعال می شوند.

وی در ادامه ادعاهای خود گفت: در صورتی‌كه ایران هسته های تروریستی خود در امارات و دیگر کشورهای کشورهای عربی را فعال کند، امارات نیز هسته های تروریستی خفته خود در ایران را فعال خواهد کرد!

خلفان که به ایراد سخنان خلاف قاعده و عرف مشهور است در ادامه مدعی شد بر اساس اطلاعاتی که دارد هسته های تروریستی تحت حمایت ایران به امارات نفوذ کرده‌اند. وی تهدید کرد در صورتی که این هسته‌ها دست به انجام اقدامات تروریستی بزنند، کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بی تفاوت و نظاره گر نخواهند بود.

خلفان با اشاره به اینکه این پیام را به مقامات ایران نیز انتقال داده افزود : در صورتی که ایران بخواهد با استفاده از هسته های تروریستی امنیت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس را به هم بزند، ما هم ساکن و بی تفاوت نخواهیم بود و امنیت ایران را با فعال کردن تیم های تروریستی خفته به هم خواهیم زد.

این نخستین بار است که یک مقام رسمی امارات به داشتن هسته های تروریستی پنهان در خاک ایران اعتراف می کند، مسئله ای که ممکن است تبعات زیانباری بر سیاست خارجی دولت امارات داشته باشد.

رئیس پلیس دوبی که حدود 3 دهه است در این سمت قرار دارد، پیش‌تر نیز با اظهارات جنجالی در زمینه مسائل مربوط به سیاست خارجی و مسائلی که ظاهرا هیچ ارتباطی با وظیفه اصلی او ندارد، جنجال ساز شده بود.


به شعور سياسي ملت توهين شد

حجت‌الاسلام دعاگو امام جمعه شميرانات و از اعضاي جامعه روحانيت مبارز در واكنش به مصاحبه تلويزيوني رئيس‌جمهور گفت: سخنان آقای احمدی‌نژاد در رسانه ملی نه تنها با واقعیات خارجی فاصله زیادی داشت، بلکه با مقتضای قانونمداری نیز سازگار نبود.

وي در حالي كه معتقد بود سخنان احمدي نژاد بر نگرانی افکار عمومی افزود و توهینی آشکار به شعور سیاسی و توان خردورزی ملت تلقی شد.

دعاگو تصريح كرد: متاسفانه بار دیگر برخی بهانه‌های توجیه ناکارآیی و قانون ستیزی تکرار شد می‌توان گفت اراده‌ای که نمی‌خواهد از آبروریزی اصولگرایی فاصله بگیرد و به لحاظ هویت فکری و جناحی‌اش از ختم به خیر شدن جریان اجرایی موجود احساس کامیابی و پیروزی نمی‌کند تنش‌های تلخ سیاسی - اجتماعی را در حوزه وفاداران به اسلام، نظام و قانون اساسی بسترسازی کرد.

وي در گفت و گوي خود با ايلنا افزود: قوه مجریه، مسئول اجرای قوانین و مقررات مصوب مجلس آن هم پس از طی مراحل قانونی است، مقاومت در مقابل مصوبات مجلس شورای اسلامی، خردگریزی و مردم ستیزی مبتنی بر خودمحوری و جناح مداری است چراکه هیچ دولتی هرگز نمی‌تواند در جایگاه قوه قضائیه و قوه مقننه تصمیم گرفته و به امر و نهی قضایی و قانونی بپردازد.


روزنامه ملت ما:

تغییر استانداران به تشخیص و ضرورت دولت انجام می گیرد

وزیر کشور گفت: تغییر استانداران در هراستانی بنا به ضرورت و تشخیص دولت صورت می گیرد و این تغییرات در همه استان ها انجام می شود.

مصطفی محمد نجار، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در فرودگاه بوشهر افزود: دولت برنامه های خوبی برای استان ها دارد و برنامه های جدید را در تکمیل برنامه ها و سیاست های قبلی دنبال می کند.

وی درباره سفر خود به بوشهر افزود: دولت برنامه های خوبی برای استان ها دارد و برنامه های جدید را در تکمیل برنامه ها و سیاست های قبلی دنبال می کند.

وی درباره سفر خود به بوشهر گفت: امروز در خدمت مردم ولایتمدار بوشهر هستیم تا در آیین تودیع و معارفه استانداران سابق و جدید بوشهر شرکت کنیم. محمد نجار ادامه داد: در این آیین از خدمات ارزشمند مهندس محمد حسین جهانبخش استاندار سابق که در زمان تصدی استانداری بوشهر زحمات زیادی کشیده و کارهای خوبی هم انجام داد قدردانی می شود.

وزیر کشور گفت: همچنین مهندس فریدون حسنوند که از چهره های شناخته شده در خدمت و خدمتگزاری هستند به عنوان استاندار جدید بوشهر معرفی خواهد شد. وزیر کشور پس از ورود به بوشهر با حضور در گلزار شهدا و خواندن فاتحه به مقام شامخ شهدای این شهر ادای احترام و با آرمان های شهدا تجدید میثاق کرد.


روزنامه قدس:

نطق رئیس پلیس دبی دوباره باز شد

ضاحی خلفان،رئیس پلیس دبی در مصاحبه با شبکه خبری العربیه مدعی شد:در صورتی که ایران هسته های تروریستی خود در امارات و دیگر کشورهای عربی را فعال کند، امارات نیز هسته های تروریستی خفته خود در ایران را فعال خواهد کرد!


چه کسی خاوری را فراری داد؟

پرونده خاوری، مدیرعامل اسبق بانک ملی درحالی پس از یک سال وارد دادگاه نشده که هنوز در مورد نحوه فرار خاوری حرف و سخن بسیار است و مشخص نشده او چگونه و با کمک چه کسانی از کشور خارج شده است.


برخورد پلیس با مزون‌های زیرزمینی

سردار بهمن کارگر، معاون اجتماعی نیروی انتظامی با اعلام اینکه از برگزاری جشنواره های مد و لباس وزارت ارشاد حمایت می‌کنیم، گفت:هر نمایشگاه یا مزون زیر زمینی که ارایه کننده لباس های خلاف شؤون اسلامی باشد از سوی پلیس پلمب شده و ماموران با عرضه کنندگان لباسهای نامناسب برخورد می‌کند.


ما که نفهمیدیم کی به کی است!

رئیس دفتر بقایی هامش عجیبی در یک نامه اداری از خود برجای گذاشت.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری بتازگی در نامه‌ای به شماره 1218750 خواستار اطلاع‌رسانی دبیرخانه مرکزی به منظور حضور تمام کارکنان نهاد در آیین زیارت عاشورا شد. اما نکته جالب، واکنش تعجب‌برانگیز مدیر کل حوزه دفتر معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری به این نامه بود که به آن اشاره می‌شود.

ذوالفقاری در هامش نامه غرقی با قید عبارت «فوری» نوشت: «هر دم از این باغ بری می‌رسد.

ما که نفهمیدیم کی به کی است؛ هر کسی هر کاری می‌خواهد، می‌کند و ظاهرا باید از بیکاری مفرط ناشی شود»!


مسأله ازدواج موقت راه بیفتد

حجت‌الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز با اشاره به توجه به ازدواج دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: مساله ازدواج موقت باید در دانشگاه‌ها راه بیفتد؛ وگرنه در محیط دانشگاه انجام حرام و گناه افزایش پیدا می‌کند.


حمایت از نامزدی «ناطق نوری»

علی‌اکبر ناطق نوری رئیس دوره‌های چهارم و پنجم مجلس، برای شرکت در انتخابات92 مورد توجه جبهه پیروان قرار گرفته اما خودش تاکنون در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است.


تظاهرات جالب توجه در آلمان

در برلین، پایتخت آلمان تظاهراتی در اعتراض به ممنوعیت ختنه برگزار شد.


همکاری عضو شورای شهر با بی بی سی

گزارشهای دریافتی نشان دهنده آن است که سرویس اطلاعاتی انگلستان (MI6) از طریق چند واسطه با یکی از اعضای شورای شهر تهران که همسر وی دارای تردد مکرر به لندن است، ارتباط گرفته و چند ماموریت مهم برای وی در نظر گرفته است.


روزنامه جمهوری اسلامی:

هسته های تروریستی پنهان امارات در خاک ایران

* رئيس پليس دبي جمهوري اسلامي ايران را به حمله تروريستي تهديد كرد.

"ضاحي خلفان" رئيس پليس دبي روز يكشنبه در مصاحبه با شبكه خبري العربيه مدعي شد ايران در كشورهاي جنوب خليج فارس و از جمله امارات داراي هسته‌هاي تروريستي خفته است كه در زمان معين فعال مي‌شوند.

وي در ادامه ادعاهاي خود گفت: درصورتي كه ايران هسته‌هاي تروريستي خود در امارات و ديگر كشورهاي عربي را فعال كند، امارات نيز هسته‌هاي تروريستي خفته خود در ايران را فعال خواهد كرد!

براساس اين گزارش، خلفان كه به ايراد سخنان خلاف قاعده و عرف مشهور است در ادامه مدعي شد براساس اطلاعاتي كه دارد هسته‌هاي تروريستي تحت حمايت ايران به امارات نفوذ كرده‌اند.

اين نخستين بار است كه يك مقام رسمي امارات به داشتن هسته‌هاي تروريستي پنهان در خاك ايران اعتراف مي‌كند.

حضور مهمانداران محجبه در هواپيماهاي مصري آزاد اعلام شد

* حضور مهمانداران محجبه در هواپيماهاي مصري آزاد اعلام شد. اين اقدام كه با حكم وزير راه و هواپيمائي مصر صورت گرفته، با تلاش اتحاديه ميهمانداران مصر به نتيجه رسيد.

منابع خبري مصر اعلام كردند سمير امبابي وزير راه و هواپيمائي مصر بعد از مذاكره با نمايندگان اتحاديه مهمانداران اعلام كرد مهمانداران مي‌توانند درحال انجام خدمات مهمانداري محجبه باشند.

من درحال حاضر در سوريه "اميرالمؤمنين" هستم

* شيخ يوسف قرضاوي، در پيغام محرمانه‌اي خطاب به شيخ "احمد حسون" مفتي سوريه گفت: اگر از سوريه خارج شوي و به جمع مخالفان حكومت بپيوندي، به عنوان "اميرالمؤمنين" با تو بيعت خواهيم كرد.

به گزارش شيعه آنلاين، شيخ احمد حسون، پيشنهاد قرضاوي را رد كرد و در پاسخ به پيغام او گفت: من درحال حاضر در سوريه "اميرالمؤمنين" هستم، اگر خارج شوم به "مزدور" و "جاسوس" تبديل خواهم شد. تروريست‌هاي مسلح سوريه چندي پيش "احمد" فرزند شيخ "احمد حسون" را به قتل رساندند.

دولتمردان عربستان مي‌گويند در ماجراي بحرين فريب خورده‌اند

* دولتمردان عربستان مي‌گويند در ماجراي بحرين فريب خورده‌اند. محمد بن نايف بن عبدالعزيز معاون وزير كشور عربستان كه مسئول پرونده بحرين در اين كشور است، نمايندگاني را براي برقراري ارتباط "در عالي‌ترين سطوح" و مذاكره با رهبران انقلابيون بحرين تعيين كرده است.

به گزارش المنار، نماينده رسمي مقامات عربستان كه در چند هفته اخير سه بار با معارضين بحريني ديدار و گفت و گو كرده، به نقل از محمد بن نايف معاون وزير خارجه عربستان، ادعا كرده "سازمان اطلاعات و امنيت بحرين، آنان را فريب داده و گفته است كه بيست هزار نفر از افراد "وابسته به سپاه پاسداران ايران" در ميدان لؤلؤ تجمع كرده‌اند و به همين سبب عربستان ناگزير شده كه در بحرين دخالت نظامي كند".

ممكن است تلاش بي‌سابقه عربستان براي ارتباط با معارضين بحرين به سبب تحولات اخير در مرزهاي عربستان و يمن و نيز شكست‌هاي پي در پي افراد مسلح اعزامي به سوريه باشد كه سعودي‌ها را به هراس انداخته و آنان را به اين نتيجه رسانده كه از نبرد در چند جبهه ناتوانند و بايد براي خروج از بحرين زمينه سازي كنند.

نخستین زن در عربستان به عالی ترین سمت دیپلماتیک منصوب شد

* منابع عربستاني مي‌گويند براي نخستين بار يك زن به عنوان ديپلمات در نمايندگي سياسي عربستان سعودي در خارج از اين كشور معرفي شده است.

براساس همين گزارش، دكتر محمد العيسي رايزن فرهنگي عربستان سعودي در واشنگتن با صدور حكمي، دكتر موضي الخلف را به عنوان معاون خود در امور فرهنگي و اجتماعي منصوب كرده است.

بدين ترتيب، خانم الخلف، عالي‌ترين سمت ديپلماتيك براي يك زن در عربستان سعودي را پذيرفته است.

ناظران، اين اقدام را گام ديگر آل سعود براي انجام اصلاحات و فرار از انقلاب مردمي كه تاج و تخت آنان را تهديد مي‌كند مي‌دانند.


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار