فعالیت های فیزیکی باید جزء اصول پیشگیری اولیه و ثانویه بیماری های مزمن قرار گیرد.

زهرا هدایت کارشناس بهداشت عمومی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: فعالیت های فیزیکی باید جزء اصول پیشگیری اولیه و ثانویه بیماری های مزمن قرار گیرد فعالیت جسمی منظم باید در سال های اولیه شروع و در طول عمر تداوم یابد.
 
وی گفت: فعالیت جسمی منظم که از دوران کودکی شروع می شود می تواند به صورت عادی در آمده و تا بزرگسالی و در طول عمر ادامه یابد، در این رابطه محیط خانواده و مدرسه نقش اساسی ایفا می کنند.
 
هدایت تصریح کرد: والدینی که فعالیت فیزیکی مناسب دارند می توانند الگوی مناسبی برای فرزندان خود باشند و مدارس محل بسیار مناسبی برای پرورش زندگی فعال و افزایش فعالیت فیزیکی در تمام طول زندگی است.
 
این کارشناس بهداشت عمومی اظهار کرد: فعالیت فیزیکی باید برای کودک و نوجوان لذت بخش باشد تا او در حین فعالیت احساس سلامتی و شادی پیدا کند.
 
وی ادامه داد: پس از سن 2 سالگی همه کودکان باید روزانه 30 دقیقه فعالیت جسمی لذت بخش و با شدت متوسط داشته باشند همه نوجوانان باید هر روز و دست کم 5 روز در هفته و هر بار 30 تا 60 دقیقه فعالیت جسمی با شدت زیاد داشته باشند. فعالیت جسمی روزانه می توان به 2 جلسه 15 دقیقه ای یا 3 جلسه 10 دقیقه ای تقسیم کرد تا کودکان و نوجوانان بتوانند در فعالیت های مناسب برای سن ، جنس و مرحله تکامل جسمی و روحی خود شرکت نمایند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.