فرماندار اهر در بازدید از مناطق زلزله زده روستاهای بخش مرکزی اهر گفت: کلیه مراحل تشکیل پرونده، تکمیل و انجام مراحل اداری اولیه در خود روستاها انجام می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، صدیقی گفت: با هماهنگی های انجام شده با نهادهای مرتبط با این امر که مراحل تکمیل، تائید و نظارت بر اماکن دامی را به عهده دارند با فعالیت ستاد بازسازی اماکن دامی و نمایندگان تام الاختیار ادارات نظام مهندسی کشاورزی، جهاد کشاورزی، بنیاد مسکن و بانک کشاورزی با حضور در تمامی روستاهای زلزله زده کلیه مراحل اداری از تکمیل پرونده تا معرفی به بانک در خود مناطق زلزله زده انجام می شود تا در اعطای تسهیلات به روستائیان تسهیل شد.

رئیس ستاد مدیریت بحران اهر گفت: با موافقت بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی افرادی که خود توان ساخت اماکن دامی خود را داشته باشند تسهیلات بانکی با موافقت بنیاد مسکن و جهادکشاورزی به خود افراد داده می شود که با نظارت بنیاد مسکن اماکن دامی خود را احداث کنند.

روش دیگر، افرادی که توان ساخت دارند ولی نیاز به تأمین مصالح لازم از سوی بنیاد دارند با تأمین مصالح لازم خود روستائیان مشارکت و احداث می کنند و روش سوم ساخت این اماکن توسط خود بنیاد مسکن می باشد که دراین راستا بنیاد مسکن با اکیپ های معین خود ساخت این اماکن را در روستاها انجام می دهد.

صدیقی گفت: برای ساخت اماکن دامی 50 میلیون ريال تسهیلات بانکی 15 ساله با کارمزد 4 درصد و سی میلیون ريال کمک بلاعوض پرداخت می شود.

فرماندار اهر افزود: برای اماکن دامی یک واحد 18 متری و یک واحد 12 متری جهت نگهداری دام و انبار علوفه در نظر گرفته شده است و افرادی که علاوه براین واحدها نیاز به واحد دامی بزرگتری داشته از محل توسعه واحدهای دامی تسهیلات بانکی پرداخت می شود. /ب

 

برچسب ها: مراحل ، پرونده ، زلزله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.