يك كارشناس سياست خارجي با بيان اينکه طرح ایران، نقطه تلاقی همه طرح‌های ارائه شده برای حل بحران سوريه است، گفت: این طرح با استفاده از همه دیدگاه‌های مطرح شده و با استفاده از راه‌كاري سياسي و با هدف دست‌یابی به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی تهیه شده است.

حسين رويوران درگفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات اخیر سوريه گفت: حوادث اخير در اين كشور نشان مي‌دهد كه جنگ به مرحله فرسايشي رسيده است،بنابراين راهكار سياسي نياز اساسي حل بحران سوریه است.

وي افزود: غرب و آمريكا تأكيد دارند كه گفتگو با دولت بشار اسد امكانپذير نيست و خواهان تداوم خشونت در اين كشور هستند  و كشورهاي تركيه، عربستان، و قطر مجري سياست‌هاي آمريكا بوده و در جهت كمك به مخالفان و تروريست ها در سوريه تلاش مي كنند.

رويوران با اشاره به راه كار كشورمان براي حل بحران در سوريه تصريح كرد:طرح ایران، نقطه تلاقی همه طرح‌های ارائه شده برای حل بحران است و این طرح با استفاده از همه دیدگاه‌های مطرح شده با هدف دست‌یابی به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی تهیه شده و حل بحران سوریه با وجود همه ابعادش به صورت مسالمت آمیز امکان پذیر است.
 
اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطرنشان كرد: طرح راهكارهاي گوناگون و كثرت آنها از سوي ايران، عراق و نماينده سازمان ملل اخضر ابراهيمي،نشانگر نوعي اجماع براي حل اين بحران از طريق سياسي بوده و اكنون زمان آن رسيده است كه با به كارگيري راهكاري سياسي بحران در اين كشور را پايان دهند.
برچسب ها: سوریه ، ایران ، راه کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار