رييس اتحاديه توليدكنندگان ميگو خوزستان گفت: صيد ميگو از مزارع توليد ميگو آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود امسال 500 تا 600 تن ميگو توليد شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،محمد معلم گفت: ميزان برداشت ميگوي امسال نسبت به سال‌گذشته دو برابر شده كه علت آن افزايش تعداد مزارع توليد ميگو است.

وي افزود: سال‌گذشته شيوع بيماري لكه سفيد بين ميگوها موجب از بين رفتن تعداد زيادي از ميگوها شد و ميزان توليد را كاهش داد اما خوشبختانه امسال اين بيماري مشاهده نشده است.

رييس اتحاديه توليدكنندگان ميگو خوزستان تصريح‌كرد: از ديگر عوامل موثر بر افزايش ميزان توليد ميگو مي‌توان به مجهز شدن مزارع توليدي به دستگاه‌هاي هوادهي و سيستم‌هاي فيلتراسيون اشاره كرد. با ارتقاء دانش فني توليد، ساختار توليد نيز تغيير كرده و با توجه به افزايش امكانات و تجهيزات، توليدكنندگان ظرفيت توليدي خود را افزايش داده‌اند.

معلم اظهارداشت: در حال حاضر از 105 مزرعه توليد ميگو 15 مزرعه فعال مي‌باشند و مابقي به دليل مشكلات كمبود نقدينگي، تامين نهادها و به‌تعويق افتادن اجراي مصوبه پرداخت تسهيلات به توليدكنندگان ميگو نتوانستند توليد كنند.

رييس اتحاديه توليدكنندگان ميگو خوزستان افزود: مصوبه پرداخت تسهيلات قرار بود از مهرماه سال‌گذشته اجرا شود اما تاكنون اجرا نشده است. توليدكنندگان ميگو آب مورد نياز خود را از آب شور دريا تامين مي‌كنند و آب‌بهايي جهت استفاده از آن پرداخت نمي‌كند./ب


برچسب ها: صید ، میگو ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.