ترميم سلول‌هاي قلب انسان با بهره‌گيري از مواد غيرانساني و استفاده از سلول‌هاي قلب موش امكان‌پذير شد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه كالج آمريكايي قلب و عروق محققان دانشگاه هاروارد توانستند با استفاده از سلول‌هاي بافت قلب موش و يك ماده پليمري خاص، نوعي عروس دريايي مصنوعي را ابداع نمايند كه مي‌تواند جايگزين مناسبي براي پمپاژ قلب انسان باشد.

نتايج اين گزارش حاكي از آن است كه بازوهاي اين عروس دريايي توليد شده در يك مخزن مايع الكتروليتي از آب‌هاي شور مي‌تواند به طور ريتمي حركت كرده و منقبض شود و توليد ضربان نمايد.

براساس اين گزارش محققان همچنين افزودند: شدت حركات ريتمي اين عروس دريايي مصنوعي با تغيير ولتاژ جريان الكتريسيته مايع الكتروليتي قابل تغيير و تنظيم است.

نتايج ديگر اين مطالعه افزود: از اين موجود مصنوعي ساخته شده مي‌توان براي ايجاد ضربان‌سازهايي بدون استفاده از علائم الكتريكي پس از سكته‌هاي قلبي نيز بهره برد.

به گفته محققان اميد است اين تحقيقات جديد بتواند منجر به ايجاد پيشرفت‌هاي عظيمي درخصوص احياي سلول‌هاي عضله قلب براي بيماران مبتلا به نارسايي احتقاني قلب شود.

گفتني است: نارسايي احتقاني قلب به معني ناتواني نسبي قلب در پمپ كردن خون به درون سيستم گردش خون است كه موجب كمبود خون در اندام‌ها و در نتيجه ضعف و بيحالي مي‌شود و از طرفي باعث تجمع خون در سيستم وريدي شده كه در نهايت، اندام‌ها به خصوص پاها دچار ورم مي‌شوند. /ح
برچسب ها: ترمیم ، قلب ، سلول ، عروس دریایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار