قائم مقام وزارت خارجه چين با معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه كشورمان ديدار و گفت‌وگو كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران "جانگ زي جون" قائم مقام وزارت امور خارجه چين در ديدار با اميرعبداللهيان با اشاره به تحولات منطقه خاورميانه ضمن بيان ديدگاه‌هاي خود بر اهميت تبادل نظر با جمهوري اسلامي ايران به عنوان يكي از كشورهاي مهم منطقه تاكيد كرد.

وي با بيان اينكه برخي طرف‌ها به دنبال حضور بلندمدت خود در منطقه هستند، گفت: مطمئنا تحولات منطقه و روي كار آمدن دولت‌هاي مردمي مورد نظر برخي طرف‌ها نبوده و تحولات در سوريه نيز در راستاي همين سياست‌ها اتفاق افتاده است.

قائم مقام وزارت خارجه چين از تلاشهاي جمهوري اسلامي ايران در پيگيري و حل و فصل سياسي تحولات سوريه تقدير كرد.

معاون وزير خارجه كشورمان با بيان ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در خصوص تحولات منطقه و تشريح حوادث تاكيد كرد: سوريه با قوت در مسير مبارزه با تروريست گام برمي‌دارد.

اميرعبداللهيان افزود: حمايت جمهوري اسلامي ايران از مردم سوريه و اصلاحات بشار اسد در محور مقاومت با قاطعيت ادامه مي‌يابد و شرايط امروز سوريه بگونه‌اي است كه دشمنان مردم سوريه از ادامه سياست هاي خود نااميد شده و اكنون پيروزي مردم آن كشور آشكار شده است.

معاون عربي و آفريقايي وزارت امور خارجه كشورمان در اين ديدار ضمن تقدير از حمايت‌هاي سياسي چين در قبال سوريه بر اهميت مواضع مشترك جمهوري اسلامي ايران و چين در حمايت از سوريه تاكيد كرد.

انتهاي پيام/س2

برچسب ها: چین ، سوریه ، بشار اسد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار