از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر 260 هکتار از اراضی ملی از افراد متصرف خلع ید و باز پس گیری شد .

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه گفت: : از ابتدای سال جاری تاکنون 260 هکتار از عرصه های منابع طبیعی در سطح استان از متصرفین خلع ید و باز پس گیری شد

پیرمرادی افزود:در این راستا 13 هکتار نیز از عرصه های جنگلی بازپس گرفته شده است که تعداد 665 فقره پرونده تخریب و تصرف در محاکم قضایی طرح و به نتیجه رسیده است .

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری گفت : با توجه به آماده باش کامل نیروهای یگان حفاظت در تمامی عرصه های ملی ، روند نزولی در تصرفات عرصه ها را شاهد هستیم که این نشانگر تلاش شبانه روزی پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در سطح استان میباشد .

وی با اشاره به وظیفه ذاتی سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور مبنی بر حفاظت از عرصه های منابع طبیعی و انفال ، آن را از اولویت اول کاری اداره کل دانست و گفت : بخش اعظم وظایف اداره کل منابع طبیعی وآبخیزداری استانها شامل حفاظت و احیاء می باشد که در این راستا اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی نیز توانسته است با تجهیز یگان حفاظت مستقر در تمام شهرستانها چه از نظر سخت افزاری و چه از نظرنرم افزاری گامهای موثری را بردارد .

وی بابیان اینکه فعالیت منابع طبیعی با رویکرد حفاظت از انفال مهمترین مقوله کار مااست افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات لازم برای این بخش از سوی مسئولان ارشد استان حفاظت و مراقبت از عرصه های ملی بیش از پیش افزايش یافته و دیگر شاهد تصرفات غیر قانونی و عدوانی در عرصه های منابع طبیعی حتی در سطح اندک نیز نباشیم .

استان آذربایجان غربی با داشتن دومیلیون و هفتصد هزار هکتار عرصه منابع طبیعی و یکصد و یک هزار هکتار جنگل ، عرصه بسیار گسترده ای داراست که این امر نیازمند توجه بیشتر و حفاظت بیش از پیش از می باشد./ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.