84 هزار شركت تعاوني توليدي در كشور با عضويت 1.5 ميليون نفر در كشور فعاليت مي كنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، حسيني نيا امروز در هفتمين جشنواره تعاوني هاي برتر كه در ساختمان وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي برگزار شد گفت: هر تعاوني بايد بنابر ظرفيت و توان مشاركتي خود در رسيدن به سهم 25 درصدي بخش تعاون از اقتصاد ملي و 15 درصدي تعاون از بازار سرمايه سهيم باشد.

وي افزود: برگزاري همايش ها و جشن هاي تعاوني طي سال بين المللي تعاون با رويكرد ترويج فرهنگ تعاون در كشور بايد مستمر و پيوسته توسط اتحاديه ها و تشكل هاي تعاوني ادامه يابد.

وي تصريح كرد: پس از بررسي هاي صورت گرفته 430 تعاوني در سطح شهرستان به عنوان تعاوني برتر انتخاب و همچنين 31 جشنواره استاني برگزار شد و از 31 تعاوني برتر تقدير به عمل آمد.

حسيني نيا ادامه داد: در آخرين روز هفته تعاون 30 تعاون برتر ملي و در تعاوني ويژه انتخاب شدند و با حضور معاون اول رئيس جمهور تقدير به عمل آمد.

وي تصريح كرد: بخش تعاون به عنوان يكي از راهكارهاي اصلي عدالت اجتماعي و اقتصادي در كشور است كه با تصويب قوانين تسهيل گر و حمايتي خلا ناشي از كاهش نقش تصدي هاي دولتي در اقتصاد كشور مي شود.

وي ادامه داد:‌ تعداد تعاوني هاي تشكيل شده هم اكنون حدود 180 هزار تعاوني توليدي با عضويت 1.5 ميليون نفر و وجود 850 هزار فرصت شغلي در گرايش هاي صنعتي، معدني و كشاورزي به ثبت رسيد./عب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار