گمرك استان چهارمحال و بختیاری در رونق اقتصادي این استان نقش فعال و بسزايي در 3 سال اخيرداشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:  استاندار چهارمحال و بختياري در ديدار با معاون امورگمركي و فني گمرك جمهوري اسلامي ايران و هيات همراه كه به اين استان سفر كرده بودند، با اعلام اين خبر گفت: آمارهاي صادرات و واردات این استان در 3 سال اخير نشان مي‌دهد كه ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي استان سبب افزايش حجم مبادلات تجاري در سال‌هاي آتي خواهد شد.
علي‌اصغر عنابستاني گفت: در سال 84 آمار صادرات 36 ميليون دلار بود كه اين رقم در سال 90 به رقم 139 ميليون دلار و رقم واردات نيز در سال 90 به 68 ميليون دلار رسيد.
وي افزود: باتوجه به واحدهاي توليدي كه در سطح استان در حال بهره‌برداري است، انتظار مي‌رود در سال‌هاي اخير مبادلات تجاري این استان رشد بهتري پيدا كند.
محمدرضا نادري معاون امورگمركي و فني گمرك جمهوري اسلامي ايران نیز گفت: آمار صادرات و واردات استان در چند سال اخير نشان مي‌دهد كه گمرك استان چهارمحال و بختیاری نقش خود را در اين زمينه به خوبي ايفاء كرده است.
وي افزود: دارا بودن گمرك كارآمد، ضمن تسهيل تجارت، سبب رونق اقتصادي استان مي‌شود و در چنين شرايطي فعالان اقتصادي بيشترين بهره را خواهند برد.
نادري با اشاره به ظرفيت‌هاي استان گفت: در بخش صادرات بيشترين ميزان صادرات از محصولات توليدي استان و در بخش واردات، عمده واردات، مواد اوليه كارخانجات توليدي بوده است كه اين امر نويد آينده‌اي روشن دارد./ب

برچسب ها: نقش ، گمرک ، رونق ، اقتصادی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.