عكاسان در آخرین روزهای تابستان زندگی بكر عشایر استان چهارمحال و بختیاری را در قالب عكاس ثبت كردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:  20 نفر از عكاسان استان چهارمحال و بختیاری در پایان اردوی تخصصی زیست بوم ، آیین های ازدواج ، كوچ ، جنگل نشینی و دامداری سنتی عشایر را در قاب دوربین خود ثبت كردند.
مدیركل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: این استان به لحاظ جاذبه های طبیعی و آداب و سنن مردم یكی از نقاط بی نظیر است.
مژگان ریاحی افزود: ثبت جاذبه های گردشگری و آداب و سنن مردم این دیار در قاب عكاسی در سالهای اخیر روند روبه رشدی داشته است.
مسئول اردوی عكاسی زیست بوم استان چهارمحال و بختیاری گفت: وجود چشمه ساران خنك و خروشان، رودخانه های جاری بازفت و زاینده رود و كارون، رنگ طبیعی بهار و كوچ عشایر و زندگی عشیره ای نیز به این زیبایی خدادادی افزوده است.
كریم منزوی هدف از برگزاری این اردو را علاوه بر ثبت لحظه های ناب طبیعت استان، گسترش فرهنگ مهربانی و دوست داشتن طبیعت عنوان كرد.
وی گفت:عكس های ثبت شده از سوی عكاسان در این اردو ، مهرماه امسال در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار می گیرد.
عكاسی زیست بوم گونه ای از عكاسی مستند اجتماعی است كه مختص مناطق بكر و اكوموزه ها و اكوسیستم های زیست محیطی و مناطق طبیعی است.
استان چهارمحال وبختیاری دومین استان كشور از نظر جمعیت عشایری در ایران می باشد.
سرزمین بازفت استان چهارمحال و بختیاری را بسیاری از ایرانیان فقط نامش را شنیده اند یا توصیف انباشت برفهای زمستانی اش را در كنار غنچه های بهاری در ذهن خود تداعی می كنند اما بازفت شهرستان كوهرنگ در190 كیلومتری شهركرد،سرچشمه رودهای فلات مركزی و جنوبی ایران است.
وجود بافت و كوچ عشایر در فصل بهار، این منطقه را به اكو موزه بزرگ كشور تبدیل كرده و كوچ عشایر و زندگی عشایری و مناطق بكر این منطقه گنجینه طبیعی ایران است. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.