بیش از 800 نفر از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی دراستان زنجان بیمه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  زنجان  مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: استان زنجان نخستین استانی است که اقدام به تاسیس شهرک صنایع دستی کرده است.

نقی‌زاده محجوب با بیان اینکه بیش از یک هزار نفر توسط اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ساماندهی شده است، تصریح کرد: بیش از 300 نفر نیز از طریق تسهیلات تعریف شده در حوزه مشاغل خانگی وام دریافت کرده‌اند.

وی در زمینه راه‌اندازی موزه صنایع دستی استان زنجان با اشاره به اینکه این موزه کاملا تجهیز شده است، افزود: در مجموع 300 میلیون ریال به منظور خرید اشیا برای موزه صنایع دستی استان یا ساختمان دارایی هزینه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره موزه صنایع دستی استان زنجان شامل بخشی با عنوان صنایع دستی سایر استان‌ها می‌شود، یادآور شد: اشیا شاخص سایر استان‌های کشور از جمله ملیله‌کاری، خاتم‌کاری، لباس‌های سنتی و ... در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

نقی‌زاده محجوب خاطرنشان کرد:  گنبدسلطانیه یکی ازمهم‌ترین آثارفرهنگی استان زنجان است که برنامه‌ریزی‌های زیادی برای توسعه گردشگری در این منطقه صورت گرفته است./ب

 

برچسب ها: بیمه ، میراث ، فرهنگی ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.