استان فارس مقام دوم تولید ماشین‌‌های کشاورزی را در کشور داراست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران فارس  رئیس هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون با بیان این مطلب گفت :استان فارس به عنوان قطب کشاورزی کشور استعدادهای بسیاری در بخش‌های مختلف کشاورزی دارد.
محمدحسین رئوفت با اشاره به اینکه استان فارس در زمینه کشاورزی حرف‌های ناگفته بسیاری دارد، افزود: فارس علاوه بر اینکه در تولید محصولات استراتژیک از جمله ذرت و گندم مقام نخست را دارد؛ در زمینه تولید ماشین‌های کشاورزی نیز دارای مقام دوم کشور است.
وی گفت: استان فارس از 20 سال گذشته تاکنون بر تولید ماشین‌آلات کشاورزی و مکانیزاسیون نظارت کامل دارد.
رئوفت در ادامه با اشاره به تحول بزرگی که در سال‌های اخیر در کشاورزی استان فارس صورت گرفته است، تصریح کرد: بحث کشاورزی حفاظتی در استان فارس با جدیت پیگیری می‌شود و در این رهگذر مسئولان جهاد کشاورزی عملکرد بسیار مطلوبی را ارائه داده‌اند.
وی تصریح کرد: نیاز روزافزون جامعه جهانی و کشور به افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، تنوع در تولید، لزوم کاهش بهای تمام شده تولیدات کشاورزی و مقابله با مخاطرات طبیعی، کشاورزی را با چالش‌های اساسی مواجه کرده است.
رئیس هفتمین کنگره ملی مهندسی ماشین‌های کشاورزی و مکانیزاسیون افزود: کشاورزان، بهره‌برداران از ماشین‌های کشاورزی و تولیدکنندگان همواره چشم به راه نتایج علمی و تحقیقات در زمینه توسعه مکانیزاسیون هستند تا این مهم را در عرصه تولیدات کیفی به کار گیرند./س

برچسب ها: فارس ، تولید ، ماشین ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.